حجت الاسلام مهدوی رئیس اداره ارشاد اسلامی گرگان خبر داد:برگزاری ۳۰ نمایشگاه هنرهای تجسمی ۶ماهه نخست سال جاری

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام یعقوب مهدوی رئیس اداره ارشاد اسلامی گرگان با اعلام این مطلب که تاکنون انجمن هنرهای تجسمی به دست تعدادی خاص اداره می شد، افزود: در آینده ای نزدیک انتخابات انجمن برگزار خواهد شد از این رو تاکنون ۵۰ عضو انجمن شناسایی و ثبت نام شده اند.

وی با بیان این نکته که هنرهایی مانند مجسمه سازی، گرافیک، نقاشی، خط، تصویرسازی و طراحی زیر مجموعه این انجمن قرار می گیرد، اظهار کرد: هدف از راه اندازی انجمن ارتقاء سطح دانش هنرمندان با تبادل نظر و ایجاد رغبت در آنها برای فروش آثار تولیدی است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این مطلب که در ۶ماهه نخست سال جاری ۳۰ نمایشگاه هنرهای تجسمی برگزار شده، افزود: اغلب نمایشگاه ها در سینما کاپری، نگارخانه و تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شده است.

وی بازدید هنرمندان تجسمی از بافت تاریخی، کاخ موزه و بازارچه صنایع دستی گرگان را از دیگر فعالیت های این اداره دانست و تصریح کرد: این بازدید با توضیحات لازم و در قالب کارگاه آموزشی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرگان هدف از برگزاری این بازدید را ایجاد همدلی و همکاری بین هنرمندان تجسمی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰ بازدید از فضاهای فرهنگی استان برای هنرمندان تجسمی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام یعقوب مهدوی وی یکی از مشکلات مطبوعات را در بخش توزیع آگهی دانست و تصریح کرد: در بخش توزیع آگهی در حال حاضر با مشکل مواجه هستیم چرا که سامانه توزیع آگهی به صورت دستی است.

وی ضمن اشاره به قرار دادن نرم افزار توزیع آگهی در سایت وزارت ارشاد، افزود: به محض به کارگیری این نرم افزار بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این نکته که به ۴۰ نشریه در شهریور ماه سال جاری آگهی ارائه شده، افزود: تعداد آگهی های توزیع شده در بین این نشریات، ۱۸۴ آگهی بوده است.

وی اولویت توزیع آگهی را به روزنامه و هفته نامه های استانی دانست و تصریح کرد: از آنجاییکه اغلب چاپ نشریات استانی روزهای زوج است در صورتیکه آگهی خارج از این روزها به دست ما برسد به روزنامه های سراسری داده می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرگان در خاتمه با اعلام این مطلب که برای برخی رسانه های استانی در بخش توزیع آگهی سوء تفاهم ایجاد شده، افزود: این نشست با هدف رفع سوء تفاهم برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۴ ق.ظ

دیدگاه