نماینده ولی فقیه درگلستان خطاب به مبلغین محرم :روضه هایی که از صحنه عاشورا و کربلا برای مردم نقد می شود درس باشد، گریاننده نباشدبلکه تبیین حادثه عاشوراباشد.

آیت الله نورمفیدی:مسئولیت علمای حوزه علمیه تفقد در دین و انظار در جامعه است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید توجه داشته باشیم روضه هایی که از صحنه عاشورا و کربلا برای مردم نقد می شود درس باشد، گریاننده نباشد بلکه تبیین حادثه عاشورا باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و مذهب گروه خبر البرز گلستان  آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در همایش معنوی و مذهبی مبلغین محرم گفت: امروز مسئولیت علمای حوزه علمیه تفقد در دین و انظار در جامعه است.

وی افزود: با توجه به اینکه همه ائمه معصوم (علیهم السلام) نور واحد هستند اما با تاکید خود ائمه، امام حسین (علیه السلام) دارای جاذبه بسیار بالایی در جامعه است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه بسیاری از دستورات اسلام در راستای سبک زندگی است که روحانیون باید با استفاده از آیات و روایات نسبت به آن بپردازند، اظهارداشت: اکنون فرا رسیدن ماه محرم موقعیتی برای تبلیغ دین است که می توان در کنار آن به مسائل دنیوی مردم هم پرداخت.

وی تصریح کرد: روحانیون ما باید در سخنرانی های خود مردم را نسبت به استفاده از انرژی های مختلف آگاه کنند تا شاهد کاهش اسراف در سطح جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان مطالعه را یکی از ضرویات کار دانست و گفت: روحانیون باید قبل از سخنرانی های خود کتاب هایی همچون آیات قرآن و احادیث ائمه معصوم (علیهم السلام) را مورد مطالعه خود قرار دهند و مدت سخنرانی های خود را طولانی نکنند.

وی خطاب به روحانیون گفت: باید توجه داشته باشیم روضه هایی که از صحنه عاشورا و کربلا برای مردم نقد می شود درس باشد، گریاننده نباشد بلکه تبیین حادثه عاشورا باشد.

گفتنی است این همایش با حضور ۶۰۰نفر از روحانیون استان گلستان از ساعت ۹ صبح در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد که دکتر صادقلو استاندار گلستان،آقای امیری مدیر کل اطلاعات استان،دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، آقای گرگانی رئیس اداره زندان گرگان و حجت الاسلام ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه بودند.شایان ذکر است نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله نورمفیدی همزمان با اذان ظهر نیز برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۳ ق.ظ

دیدگاه