⭕️ موفقیت دولت‌های محلی در گرو حمایت دولت مرکزی ?یاداشت دکتر سیدمناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در روزنامه همشهری

⭕️ موفقیت دولت‌های محلی در گرو حمایت دولت مرکزی

?یاداشت دکتر سیدمناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در روزنامه همشهری

البرز گلستان ? حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری در کلانشهر تهران یکی از مهم‌ترین سیاستگذاری‌های دوره جدید مدیریت شهری بوده است، چرا که امروزه شهرهای بزرگ و حتی شهرهای کوچک نه فقط از نظر وسعت و جمعیت بلکه به‌لحاظ حجم و تنوع فعالیت‌ها و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز از منظر ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان از اهمیت فراوانی برخوردارند. از این رو، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه بوده و برای دستیابی به شاخصه‌های شهر توسعه‌یافته، پویا و هوشمند، نیازمند عزم و اراده جدی تمامی تلاشگران و دست‌اندرکاران این عرصه است تا با برنامه‌ریزی علمی و در عین حال عملیاتی، مسیر توسعه همه‌جانبه این کانون‌های زیستی را هموار کرده و فضایی مطلوب را برای زندگی مردم فراهم کنند.

? در این میان، حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌بایست از اولویت‌های دولت محترم و وزارت کشور باشد. خدمات متنوع، ارزنده و گسترده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که آحاد مردم شریف در اقصی نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسیع و معتنابهی همچون کاهش ترافیک ، آلودگی هوا و تسهیل و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرها، نقش مؤثری در ارتقای سطح کیفی زندگی شهری دارند که نیازمند اتخاذ سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های اثرگذار و کارآمد است و البته ناگفته پیداست که موفقیت در نیل به اهداف و نتایج پیش‌بینی شده از سوی دولت‌های محلی حتی در دولت‌شهری به بزرگای تهران، بدون حمایت همه‌جانبه دولت مرکزی امکان‌پذیر نیست.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه