مقاله رسیده/ انتخابات در شرایط کنونی؛حق،تکلیف و لبیک به استنصار ولی خدا/ از حجت‌الاسلام اجمد رضا احمدی (ناصح گلستانی)

کدخبر:۷۵۵۸۸

انتخابات در شرایط کنونی؛حق،تکلیف و
لبیک به استنصار ولی خدا

البرز گلستان/بی گمان در سال‌های اخیر، جنگ ترکیبی تمام عیاری، از سوی براندازان، باحمایت اتاق های فکر و اندیشه ورز غربی صهیونیستی را شاهد هستیم.
از جمله میادینی که دشمن در حال آرایش، سازماندهی و اجرای عملیات نرم، علیه جمهوری اسلامی است، میدان سرنوشت ساز انتخابات است.
اگر چه در دوران دفاع مقدس، جنگ در دو نقطه جغرافیایی جنوب و غرب کشور متمرکز بود و دشمن بدنبال تسخیر خرمشهر،اهواز،سنندج و … بود اما امروز بدنبال حتی تسخیر وجب به وجوب ایران عزیز از دورترین نقطه مرزی تا پایتخت است و تنها حربه ی او هم در این شرایط، عدم حضور مردم در انتخابات است تا اینکه نتیجه انتخابات به حداقل برسد و از آن به بهره های تبلیغی خود دست بیابد.
به نظر راقم این سطور، حضور در میدان انتخابات برای هر ایرانی که به استقلال،آزادی و عزت و سربلندی ایران می اندیشد، “هم حق و هم تکلیف” است.

شرکت در انتخابات “حق” آحاد ملت است تا آنرا استیفاء کنند و سرنوشت خود را رقم زده و به سربلندی و اقتدر ایران در بعد”جمهوریت” آن بیفزایند.
و از دیگر سو، شرکت در انتخابات”تکلیف” است زیرا برای استقرار و استمرار نظام اسلامی حدودسیصدهزار نفر انسان مجاهد، خون خود را پای درخت نظام ریخته و ایثار و فداکاری کرده اند و بدرجه رفیع شهادت نائل آمده اند و پرواضح هست که آحاد ملت در قبال این خونها مسئولیت انسانی،وجدانی و شرعی دارند.

نکته قابل دقت و تامل این که؛ علاوه بر منطق پیشگفته؛ با عنایت به این که دو جبهه حق و باطل در یک نبرد سخت اما نامتقارن با ابزار قوی پروپاگاندای رسانه ای از سوی دشمنان ایران اسلامی را شاهدهستیم، بصیرت ایران_اسلامی ایجاب می کند با همه قدرت و اقتدار، سیلی محکمی به دشمن نواخته شود و بستر این اقدام حتما و حتما حضور در همه صحنه ها و مهمترین آن صحنه انتخابات است.و این مهم در بیانات فرمانده جبهه حق و روشنگری رهبری عزیز در شش‌ماهه اخیر است که همه اصناف،گروه‌ها و… و حتی علمای اعلام( مراجع معظم تقلید ) را به جهاد تبیین ، مشارکت به استباق و مسابقه فراخوانده اند. که در این رویارویی جنگ نرم و رسانه ای ، ما از آن بعنوان “استنصار رهبری”یاد می کنیم که بایستی برحسب یک تکلیف “استنصار”ولی خدا را لبیک بگوییم تا هم حق خود را مطالبه و هم به تکلیف شرعی نیز عمل کرده باشیم.

جنس استنصار مقام معظم رهبری از جنس استنصار امام حسین علیه السلام در رویارویی با دشمنان و معاویه سیرتان است که اگر از آن غفلت شود کربلای دیگری تکرار می گردد و اگر از آن عبرت بگیریم و به ندای امامِ جبهه حق، لبیک بگوییم عزت خود و جامعه را فراهم خواهیم ساخت، در غیر اینصورت باید در انتظار عذابی عظیم بود چنانکه امام حسین علیه السلام در اوج رشادت و شهامت برای مبارزه با دشمن، بارها و بارها به عنوان اتمام حجت، استنصار جسته اند که به نقل نمونه ای بعنوان درسهای انقلاب حسینی و بهره جستن در انقلاب اسلامی و هدایت های هوشمندانه رهبری معظم بسنده می کنیم.
اهل پژوهش در واقعه عاشورا هفت نمونه از آنچه را که استنصار می نامیم برشمرده اند که یکی از آن هفت مورد ستنصار امام حسین علیه السلام به عبید اﷲ بن حرّ جُعفى به نقل مشهوراست؛ هنگامى که در قصر بنى مقاتل پیاده شدند، امام با خیمه‌اى مواجه شد. فرمود: این خیمه از کیست؟ گفتند: عبید اﷲ بن حرّ جعفى. فرمود: او را نزد من بخوانید.

وقتى فرستاده امام آمد و به وى گفت: حسین بن على تو را مى‌خواند، گفت: «اِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ» به خدا قسم من از کوفه خارج نشدم مگر اینکه دوست نداشتم در کوفه باشم و حسین وارد آن شود. به خدا قسم من تصمیم ندارم حسین را دیدار کنم یا اینکه او مرا ببیند. هنگامى که فرستاده امام حسین علیه السّلام آمد و سخن او را بازگو کرد، امام از جاى برخاست و نزد او رفت و سلام کرد و نشست. سپس وى را دعوت نمود که با آن حضرت خروج نماید، ولى او سخن پیشین خود را تکرار و درخواست کرد امام او را معاف کند.

حضرت به او فرمود: تو گناهان بسیار دارى بیا به یارى ما تا خدا گناهانت را ببخشد و اهل بهشت شوى! ولى او نپذیرفت و گفت: من اسب راهورى دارم، آن را به تو مى‌بخشم.

حضرت فرمود: ما را به اسب تو نیازى نیست، و به او فرمود: اکنون که ما را یارى نمى‌کنى پس از خدا بترس و از کسانى که با ما مقاتله مى‌کنند، مباش! به خدا قسم کسى که فریاد مرا بشنود و مرا یارى نکند، کافر است و هلاک خواهد شد!

وى گفت: این عمل با خواست خدا انجام نخواهد گرفت. سپس امام حسین علیه السلام از نزد او برخاست و داخل خیمه خود گردید. عاقبت ابن زیاد بر او غضب کرد و کسانى را به دنبالش فرستاد. او فرار کرد و از ترس، خود را در فرات غرق نمود.
[خصائص الحسینیه/شیخ جعفرشوشتری]

برغم همه مشکلات، و مضایق و گلایه های غیر قابل انکار در امر معیشت و …با عنایت به هجمه همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی و تبلیغات مسموم و ترغیب خبیثانه علیه جمهوریت نطام، نبایستی تحت تاثیر القائات دشمنان قرار گرفت.

رهبری در [سال۹۶]دیدار سه ساعته با دانشجویان فرموده اند: “مصیبت آن روزی است که مردم به صندوق رأی پشت کنند و دشمن نیز به‌دنبال روزی است که ۹۰ درصد مردم پای صندوق رأی نیایند. حضور مردم پای صندوق رأی یک نعمت بزرگ است و شما باید برای نتیجه‌ای که مطلوب می‌دانید تلاش کنید، نه اینکه جلوی حضور مردم پای صندوق رأی بایستید.”

برملت ایران اسلامی فرض است که به ندای ولی خدا و نائب امام عصر، لبیک بگویند و منطقا ادعا می کنیم که اگر هیچ دلیلی برای شرکت کردن در انتخابات وجود نداشته باشد الا همین که امام جامعه اسلامی بر حضور حداکثری تاکید ورزیده اند کفایت می کند و حجت را تمام می نماید که امت اسلامی حماسه ای خیره کننده ای خلق نمایند تا آن مصیبتی که رهبری از آن انذار می کنند رخ ندهد.
راقم معتقد است؛ در تطبیق تاریخ می توان گفت عدم اقبال از انتخابات یعنی عدمِ تبعیت از رهبری و دست رد به تاکیدات چندباره آن حکیم فرزانه و دوراندیش.
در این صورت (یعنی عدم اقبال و …) ماجرای کوفیان رخ می دهد و امام تنها می ماند و در نتیجه، استنصار او هم بی پاسخ مانده و فاجعه ای غمبار و مصیبتی جبران ناپذیر بوقوع می پیوندد. و اگر مردم صدای استنصار امام خود را شنیده بودند بنا بر منطق قران”«إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند»[رعد/۱۱] حتما مورد نصرت الهی هم واقع می شدند.
حق تعالی فرمود:
“یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم.” س محمد/ی۰۷
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.
و ما تردیدی نداریم که مردم ما با عبرت از تاریخ،به حجت خدا یعنی ولی فقیه همانند همیشه تاریخ انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت، زیرا پاسخ به استنصار ولی خدا در حقیقت مصداق آیات الهی است
و سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۰
إِن یَنصُرکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُم ۖ وَإِن یَخذُلکُم فَمَن ذَا الَّذی یَنصُرُکُم مِن بَعدِهِ ۗ وَعَلَى اللَّهِ فَلیَتَوَکَّلِ المُؤمِنونَ.
اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد! و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟! و مؤمنان، تنها بر خداوند باید توکل کنند!

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۸ ق.ظ

دیدگاه