مهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان : بزودی نان کامل سبوس دار در سراسر استان تولید می‌شود

کدخبر:۷۵۳۶۵

البرزگلستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از احداث نانوایی‌هایی جهت پخت نان با آرد کامل سبوس‌دار در همه شهرستان‌های گلستان خبر داد.

روح‌الله مهری  در کارگروه آرد و نان استان گلستان اظهار کرد: در استان سه کارخانه آرد شناسایی شده‌اند که خط تولید آرد کامل با سبوس گیری چهار درصد را دارند و به زودی با استفاده از ظرفیت این کارخانه‌ها نان کامل سبوس دار در سراسر استان تولید می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نان‌های سبوس‌دار یا نان تیره که با آرد کامل تهیه می‌شوند، نسبت به نان تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری داشته و سلامت شهروندان را تامین می‌کند، افزود: متولیان امر در استان گلستان این آمادگی را دارند تا در هر شهرستان یک نانوایی با آرد کامل سبوس‌دار نان پخته و به مردم عرضه کند.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه نان سبوس‌دار سرشار از املاح معدنی مانند آهن، منیزیم، سیلیسیم، کلسیم و فسفر بوده و انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه B را داراست، تصریح کرد: نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده، از ۴۴ ماده مورد نیـاز بـدن ۴۰ مـورد آن در نـان کامل و سبوس‌دار وجود دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده انحراف در توزیع توسط عاملین توزیع در اسرع وقت با شماره‌های اعلام شده تماس بگیرند تا بی‌معطلی به این موضوع رسیدگی و با عوامل خاطی برخورد شود، خاطرنشان کرد: شبکه توزیع یک شرکت خصوصی بوده و متعلق به هیچ نهاد و ارگان نیست و باید در تکمیل چرخه توزیع به وظایف خود به شکل صحیح عمل کند.

 

مهری با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم سودجوها و فرصت‌طلبان سفره‌های مردم را کوچک کنند و یا نان سفره مردم را به تاراج ببرند، تصریح کرد: آرد و نان مستقیم با روزی مردم ارتباط دارد و آنچه در اداره کل غله در اولویت قرار داده‌ایم ساماندهی این حوزه و کاهش طول صف نانوایی‌ها و گذاشتن نان با کیفیت در سفره‌های مردم است.ایسنا

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۷ ب.ظ

دیدگاه