مهندس سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:با صرفه جویی وذخیره‌سازی آب و برق موجب عدم خاموشی صنعت وحفظ ذخایر زیرزمینی می شود

کدخبر؛۶۰۴۳۶

البرزگلستان/

سیدمحمدرضا سیدالنگی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای استان گلستان با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است، اظهار داشت: در گلستان ۸۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی و۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و اگر مردم ۸ تا ۱۰ درصد کمتر مصرف کنند این ذخیره‌سازی سبب می‌شود که صنعت دچار خاموشی نشود و ذخایر زیرزمینی هم حفظ شود.

سیدالنگی با اشاره به کمبود برق و آب  در استان، تصریح کرد: در حوزه برق در زمان پیک، مصرف ما ۱۶۰۰مگاوات  است که  سهمیه استان ۱۱۰۰است و ما ۵۰۰ مگاوات کمبود داریم  ما جز استان‌های هستیم که دریافت کننده انرژی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال همچنان کمبود برق خواهیم داشت البته درخواست افزایش سهمیه را در روز دوشنبه با وزیر نیرو مطرح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید به مردم اعلام کنیم که امسال هم خاموشی خواهیم داشت و آمادگی در مردم وجود داشته باشد .

سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان درباره حوزه آب هم گفت: به ما قول دادند مجتمع‎های آب‌رسانی تا نیمه خرداد ۹حلقه چاه اضافه کنند و اگر این چاه‎ها برسند و کاهشی در تولید و مشکلات چاه‌های فعلی نداشته باشیم، مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۳روستا در گلستان ثبت شده است، گفت: استان گلستان رتبه هفتم کشور را در بحث روستایی دارد که در ۵۷ درصد این روستاها طرح هادی اجرایی شده است.

سید النگی درباره طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: تعهد استان گلستان پارسال ۷ هزار مسکن روستایی بود که ۹۳۰۰ پروانه ساخت تاکنون در استان صادر شده است

وی درباره اجرای طرح هادی در روستاهای استان گلستان هم افزود: بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان ۴۶۶طرح هادی روستایی در برنامه دارد.

وی به مشکل آنتن دهی تلفن در برخی از شهرهای استان مانند گنبدکاووس و مراوه تپه اشاره کرد و گفت: با مدیرعامل شرکت مخابرات استان صحبت‌هایی انجام شده و به زودی مشکل حل خواهد شد.

سید النگی درباره جایگاه شوراها هم تصریح کرد: وظیفه شوراها تنها نظارتی است و شما نباید در اجرا دخالت کنید و همه دستگاه‌ها مانند فرمانداران و بخشدارها هم باید به جایگاه شوراها احترام بگذارند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به کمبودها در دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان هم اشاره کرد و تاکید  کرد: همه شهرداری‎ها ودهیاری‌ها در بحث تجهیزات نیاز به نوسازی در ناوگان دارند که در سفر به تهران این موارد پیگیری می‌شود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۳ ب.ظ

دیدگاه