استاندار گلستان در آئین هفته حمل و نقل : ۳۰ درصد از نقاط پرتصادف گلستان در اولویت رفع و ایمن سازی هستند

کدخبر:۷۴۸۷۰

استاندار:۳۰ درصد از نقاط پرتصادف گلستان در اولویت رفع و ایمن سازی هستند

البرز گلستان/استاندار گلستان با بیان اینکه رفع نقاط پرتصادف راههای استان، تاثیر چشمگیری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و معلولیت های ناشی از تصادفات دارد، گفت: ۳۰ درصد از این نقاط در اولویت اول استان برای رفع و ایمن سازی قرار دارد.
علی محمد زنگانه درمراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری با حضور معاون عمرانی استانداری،نمایندگان مردم گرگان و آق قلا و روحانیت و سایر مسوولان استانی در سالن همایش های دانشگاه آزاد گرگان اظهارکرد: رفع ۳۱ نقطه پرتصادف طی دو سال دولت سیزدهم گامی بلند و قابل تقدیراست که شاخص نتیجه آن باید کاهش تصادفات و مرگ و میر عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران و زائران امام رضا(ع) باشد.
وی ادامه داد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب شده است.
زنگانه اظهارکرد: در سفر ریاست جمهوری برای حوزه راه و شهرسازی ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که نسبت به دور اول سفر ۳ برابر رشد و توجه ویژه ترریاست جمهوری به حوزه راه ها را نشان می دهد.
این مقام عالی اجرایی گلستان، یکی از مطالبات مردمی را اختصاص یکهزار و ۳۱۹ میلیارد تومان منابع برای نوسازی ۲۱۹ کامیون بیان کرد و گفت: ۲۱ میلیارد تومان هم برای بازسازی اتوبوس ها و مینی بوس ها در نظر گرفته شده است.
زنگانه، از مطالبات جدی دیگر را تکمیل کریدور شرقی و غربی و شمال و جنوب استان بیان کرد و گفت: در سفر دوم ۷۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کریدور از نوکنده تا جنگل گلستان بویژه برای بخش های نیمه تمام بین مینودشت و گالیکش تصویب شد.
وی اظهارکرد: برای باند شمالی جاده آق قلا- بندر ترکمن که به جاده مرگ معروف شده هم مصوبه ۶۰۰ میلیارد تومانی داشتیم که با برقراری زیرساخت آنها تا پایان دولت سیزدهم، دیگر جاده ای به نام جاده مرگ نخواهیم داشت.
استاندار گلستان، مصوبه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای روکش راهها و همچنین ۱۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی و تعریض جاده خوش ییلاق را از رهاوردهای دیگر سفر ریاست جمهوری در بخش راهها بیان کرد.
به گفته زنگانه، ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای بهسازی و راه اصلی آق قلا به گنبد که یکی از نقاط حادثه خیز است، مصوب شده که ۱۲ کیلومتر آن تکمیل و ۸ کیلومتر باقی مانده در شرف تکمیل است.
استاندار گلستان از منطقه اینچه برون هم بعنوان نقطه ای ژئوپلتیک و استراتژیک برای کشور نام برد و گفت: توسعه خطوط ریلی و جاده ای آن از تاکیدات مهم رهبری و تکمیل کریدور شرق و غرب است.
به گفته وی، منطقه اینچه برون با دیگر پایانه های مرزی مکمل است نه رقیب یکدیگر.
مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری با هدف تقدیر از فعالان دو حوزه و کارکنان نمونه اداره کل بمناسبت ۲۶ آذر الی یکم دی ماه  برگزارشد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۸ ب.ظ

دیدگاه