برهانی مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گلستان دردیدارباتشکل جهان نما:بایدازظرفیت سمن هاجهت کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت

کدخبر:۵۰۷۹۳
دیدار جمعی از اعضای تشکل جهان نما با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان

به گزارش البرز گلستان گروه طبیعت/در راستای تعامل و رایزنی جهت ادامه اجرای برنامه های تشکل جهان نما در سال جدید، بمنظور حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست  نشست جمعی از هیأت مدیره تشکل جهان نما با خانم برهانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست یکی از اعضای تشکل خلاصه ای از فعالیت های تشکل از سال۹۲تا کنون را برشمرد و خواستار نهادینه شدن فعالیت های سمن های مردمی در جامعه شد و افزود اثر گذاری کار سمن ها بیش از دیگر بخش هاست، چون افراد در تشکل های مردم نهاد صرفاً با علاقه و عشق به طبیعت در این عرصه قدم می گذارند.
در ادامه همه حاضرین نظرات و راهکارهای خود را بیان نمودند و بر تثبیت جایگاه حقوقی تشکلها تأکید کردند و افزودند، ضعف قوانین در حوزه تشکلها و عدم اطلاع آن از سوی متولیان دولتی حوزه سمن ها از چالش های پیش روی تشکلهاست.
سپس برهانی،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای تشکل و تقدیر از فعالیهای تشکل در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی،افزود: سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و باید این ظرفیت مهم شناخته شود و از آن جهت کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت.
وی ادامه داد: کسانی میتوانند در جامعه اثرگذار باشند که در سمن ها مشارکت داشته باشند و مسائل و موضوعات مرتبط را از نگاه مردمی لمس کرده باشند.
برهانی گفت: اساسأ هنوز همه به جایگاه فعالیت اجتماعی پی نبرده اند، در صورتیکه نگاه کارشناسانه از هر دو جهت تقویت شود اثرگذاری سمن ها بیشتر از دستگاه های دولتی خواهد بود.

/انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۹ ق.ظ

دیدگاه