دکتر بزرگی معاون امور حقوقی ومحلس ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوردستگاههای اجرایی تا ۲۲آبان مهلت دارند گزارش عملکرد در خصوص حوزه ایثارگری را ارائه نمایند

کدخبر:۷۳۴۹۹

البرز گلستان/دکتر بزرگی معاون امور حقوقی ومجلس ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربا حضور در استان گلستان و نشست با حامعه ایثارگران در نشستی با اصحاب رسانه با اتفاق طالع زاری سرپرست بنیادشهید وامور ایثارگران استان گلستان گفت : برنامه هفتم توسط دولت تحویل مجلس می شود که ریل توسعه کشور را بیان می کند، قوانین برنامه ای چارچوب ساز است و در ماده ای به بنیاد تکلیف شده کلیه قوانین را در بنیاد تجمیع کند

وی افزود:روی احکام برنامه ششم مشکلی نیست بعضی احکام که بار مالی ایجاد می کند که اصل ۷۵می گویدطرحهای قانونی و پیشنهاداتی که نمایندگان بیان می کند در صورتی که منابع مالی آن دیده شود اشکالی ندارد.

دکتر بزرگی گفت؛موضع بنیاد حمایت از هر گونه ارائه خدمات به ایثارگران هست به شرطی که منبع مالی آن دیده شود. وایثارگران هسته سخت نظام هستند.

معاون امور حقوقی ومحلس ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوردر ادامه تاکید کرد:نطام مدیون خون شهدا و جانبازان و آزادگی آزادگان می باشد و هرچه خدمت شوند باز هم کم است  و دولت و مجلس و قوه قصاییه دست به دست هم دهند تا قوانین مربوط ایثارگران تصویب شدولی فرمان دست قانون‌گذار می باشد.

وی تصریح کرد:دستگاههای اجرایی تا ۲۲آبان مهلت دارند گزارش عملکرد در خصوص حوزه ایثارگری را ارائه نمایند.

دکتر بزرگی معاون امور حقوقی ومحلس ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورگفت:  معاونت ما تنظیم‌گر روابط بین بنیاد و قوای سه گانه هستیم.

وی افزود: یک ماموریتی را قانون‌گذار به ما داده است که آن ماموریت معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی به جامعه هدف و ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر در استان‌ها است که آن را انجام می‌دهیم.

بزرگی خاطرنشان کرد:  در این معاونت  دستور‌العمل معاضدت قضایی بالغ بر ۱۳ سال به روزرسانی نشده بود. لذا آن را به روز رسانی کردیم.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: این موضوع باعث شد که یک مقدار در حوزه کارشناسی وکالت و کمک به ایثارگران نیازمند، در حوزه قضایی و حقوقی، اعداد واقعی‌تر شوند. با این دستور‌العمل جدید به نظر تحول بیشتری را در حوزه خدمت‌رسانی حقوقی و قضایی به ایثارگران شاهد خواهیم بود.

وی افزوده: به جانبازان بالای ۵۰ درصد که حدود ۳۰ هزار نفرند خودروی خارجی و زیر ۵۰ درصد از ۲۵ الی ۴۹ درصدخودرو داخلی تعلق می گیرد که به وزارت صمت اعلام شد.

طالع زاری سرپرست بنیادشهید وامور ایثارگران استان گلستان گفت: در استان ۵۳۳۹ نفراز خانواد ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و تعداد۴۲۴نفر ازفرزندان شهید و جانباز استخدام رسمی و ۸۸۸ نفر آماده اشتغال جهت معرفی به مرکز کار هستند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۷ ب.ظ

دیدگاه