تفاهم نامه همکاری بین دادگستری استان گلستان و اداره کل استاندارد به امضا رسید

کدخبر:۶۵۲۶۸

البرز گلستان/در راستای احقاق حقوق عامه؛ دستگاه قضایی گلستان آماده حمایت از ماموریت های قانونی در حوزه استاندارد

به منظور کمک به احقاق حقوق عامه و پیگیری رعایت استاندارد ها در حوزه سلامت و ایمنی شهروندان، تفاهم نامه همکاری بین دادگستری استان و اداره کل استاندارد به امضا رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: حوزه سلامت جزو حقوق عامه است و دادستان های سراسر استان آماده حمایت از ماموریت های قانونی در حوزه استاندارد هستند.

حیدر آسیابی افزود: استاندارد با سلامت مردم سر و کار دارد و رعایت استانداردها عامل مهمی در پیشگیری از آسیب ها در حوزه سلامت و امنیت مردم دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که پشتوانه قضایی دادگستری می تواند به اداره استاندارد در اجرای ماموریت های آن کمک کند افزود: بررسی استاندارد شهربازی ها و آسانسورها باید در اولویت و در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و اجرای آن از دستگاه های متولی پیگیری شود.

حیدر آسیابی افزود: شعب ویژه ای در دادگستری های استان بری رسیدگی به پرونده های مرتبط با رعایت نکردن استانداردها اختصاص داده شده است.

سیدمهدی حسینی سرپرست اداره کل استاندارد گلستان هم با قدردانی از پشتیبانی دستگاه قضایی گفت: هزار قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند و به تازگی از سوی استان گلستان تعریف استاندارد برای آسفالت را به شورای ملی استاندارد کشور پیشنهاد داده ایم که در صورت تدوین و ابلاغ آن گام مهمی برای ارتقای آسفالت معابر استان و کشور خواهد بود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه