رئیس اتاق بازرگانی گرگان در دیدار با سفیر تاجیکستان : در آینده نزدیک بسته اطلاعات کامل از سیمای اقتصادی استان گلستان جهت معرفی به مسئولین کشور تاجیکستان ارسال خواهد شد

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری البرز گلستان  به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان: رمضان بهرامی رئیس اتاق طی نشست با سفیر کشور تاجیکستان تاکید بر افزایش روابط اقتصادی نمود.

بهرامی افزود: امیدوار هستیم همایش های اقتصادی بین دو کشور برگزار شود همچنین اتاق بازرگانی گرگان علاقه مند به برگزاری نشست های اقتصادی و اعزام هیئت های تجاری به تاجیکستان جهت شناسایی افراد توانمند و محصولات مورد نیاز دو طرف میباشد.

وی به مشترکات زیاد با کشور تاجیکستان اشاره کرد و افزود این امر باعث پیشرفت روابط خواهد شد همچنین باتوجه به نیاز ۶۰ درصد واردات تاجیکستان و وجود محصولات با کیفیت در گلستان مراودات اقتصادی از ۴۰۰ هزار دلار فعلی میتواند افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: در استان گلستان سرمایه گذار و صنعتگران توانایی وجود دارد که میتوانند با ارتباط دو سویه همکاری های زیادی در صنایع تبدیلی و دیگر بخش های اقتصادی نمایند که این امر نیاز به تعاملات بیشتر بین تجار و بازرگانان دارد.

بهرامی میزان آب در کشور تاجیکستان را مطلوب دانست و تاکید کرد میتوان از این ظرفیت جهت طرح های اقتصادی و تجارت استفاده کرد، و تلاش بر این اساس است که تجار ، سرمایه گذاران جهت فعالیت به هم معرفی شوند.

وی ادامه داد:در آینده نزدیک بسته اطلاعات کامل از سیمای اقتصادی استان گلستان جهت معرفی به مسئولین کشور تاجیکستان ارسال خواهد شد.

بهرامی کم شدن واسطه صادرات و واردات محصول را از نکات مهم و ضروری دانست و اشاره کرد این امر در صورتی ممکن خواهد بود که تعاملات دو طرف افزایش یابد و تجار به هم معرفی شوند.

دبیر سفارت تاجیکستان در این نشست گفت: با توجه به وجود کالاهای با کیفیت در ایران، با افزایش تعاملات بین دو منطقه مراودات تجاری افزایش خواهد یافت .

وی افزود: هیئت اقتصادی تاجیکستان جهت تعامل با تجار و بازرگانان استان گلستان تمایل دارند و از این پس ارتباط افزایش خواهد یافت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۶ ق.ظ

دیدگاه