علی‌محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان:مراکز خرید گندم تا ۱۰۰مرکز در استان قابل افزایش است

البرز گلستان/جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان امروز با حضور ربیعی معاون استاندار گلستان بسنجیده مدیر کل اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرائی در سالن شمارخ ۲ استانداری برگزا رگردید.

علی‌محمدی  در جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان، ضمن بیان اینکه تلاش می شودهمه کارها همزمان برنامه ریزی شود  اظهار کرد: امسال ما ۸۵ مرکز خرید معرفی کردیم و این تا ۱۰۰مرکز قابل افزایش است

وی افزود:با توجه به وضعیت مزارع گندم و بارندگی‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و این امیدواری وجود دارد که این استان مقام نخست تولید گندم را در کشور کسب کند.

علی محمدی بابیان اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان گلستان نزدیک به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، طی روزهای گذشته خریداران مشخص‌شده و قرارداد با آن‌ها تنظیم‌شده استاظهار کرد:اگر برنامه ریزی منظم اجرا کنیم نگران تراکم  نیستیم.

وی یکی از نگرانی های سازمان متبوعش را بحث معرفی در خرید را نام برد و تصریح کرد: تجربه نشان داد در بحث معرفی نامه ها دچار چالش می شویم.

علی محمدی تعداد معرفی نامه ی صادره را امسال حداقل ۲۰۰هزار معرفی نامه اعلام کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان بابیان اینکه در استان گلستان برخلاف سایر استان‌ها، دوره خرید گندم بسیار محدود و حدود ۴۰ تا ۴۵ روز است، خاطرنشان کرد: این محدودیت زمانی فشار کاری بالایی را به عوامل خرید وارد می‌کند و لازم است تمامی متصدیان امر، همکاری تنگاتنگی در امر خرید گندم داشته باشند.

علی‌محمدی تأکید کرد: هرچند ظرفیت خرید و ذخیره‌سازی این میزان گندم در استان وجود دارد و مازاد را بصورت آرد از استان خارج می کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در خاتمه بیان داشت : کمیته های فرعی خرید گندم می تواند به ما کمک کند  و مجددا باید ایجاد شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵ ب.ظ

دیدگاه