وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان:امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌عنوان یک الگو مناسب برای جوانان ما مطرح است

کدخبر:۶۲۷۵۸

البرز گلستان/وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌عنوان یک الگو مناسب برای جوانان ما مطرح بوده و باید با راهکارهای مناسبی برای انتقال این فرهنگ غنی اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است به عنوان علی ترین هدف تعلیم و تربیت به جوانان ما داده شود و برای همیشه در جامعه ما جاودانه بماند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عالی ترین هدف آموزش و پرورش است

به گزارش ایثار واحد گلستان، اسرافیل وزیری به اتفاق حسین عبارتی قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور، مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان، امام جمعه شهرستان و رئیس بنیاد شهرستان رامیان در دیدار با خانواده های معظم روحانی شهید رمضان قائم مقام و ستوان یکم خلبان شهید محمد جواد بای گفت: دفاع مقدس بزرگترین میراث انقلاب اسلامی است و ترویج این فرهنگ و انتقال آن جوانان و نسل های آینده وظیفه ای سنگین به دوش همه ماست.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و مشاهده صبر و صلابت این قشر معزز، برای مسئولان روحیه بخش و امید آفرین است.

مدیرکل بنیاد گلستان بابیان اینکه شهدا ممتازترین بندگان خدا هستند گفت: خانواده‌های شهدا باید بدانند، فرزندانی که تقدیم راه انقلاب اسلامی کردند از کم‌نظیرترین انسان‌های رو زمین هستند که در اوج بی‌نشانی قله‌های افتخار را فتح نمودند.

وی تصریح کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌عنوان یک الگو مناسب برای جوانان ما مطرح بوده و باید با راهکارهای مناسبی برای انتقال این فرهنگ غنی اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است به عنوان علی ترین هدف تعلیم و تربیت به جوانان ما داده شود و برای همیشه در جامعه ما جاودانه بماند.

در پایان این دیدار و پس از اعطای مدال برترین دانش آموز کشور به خانواده‌ ستوان یکم خلبان شهید محمد جواد بای توسط قائم مقام سازمان‌ دانش آموزی کشور، با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان به این شهید بزرگوار ادای احترام شد.

روحانی شهید رمضان قائم مقام در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۴۳ دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهید محمد جوادبای متولد سال ۱۳۷۵ شهرستان رامیان و دارای مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک بود که سال ۹۴ وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره دانشگاهی در حال سپری کردن دوره تکمیلی بود.

ستوان یکم خلبان محمد جواد بای در حالی که با هواپیمای اف هفت در منطقه انارک شهرستان نایین در حال آموزش تیراندازی بود، به علت نقص فنی هواپیما، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه