مهندس نصیبی مشاور جوان استانداری گلستان: از پتانسیل جوانان صاحبنظر و متخصص استان نهایت استفاده را در جهت رونق اقتصادی باید برد

نشست جوانان، اقتصاد و کارآفرینی با حضور مشاور رییس مجلس و معاون اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

به گزارش گروه جوان وورزش پایگاه خیری البرز گلستان با همکاری مشترک اتاق بازرگانی گرگان، حوزه مشاوران جوان استانداری و پارک علم و فناوری استان، نشست جوانان، اقتصاد و کارآفرینی برگزار شد.

در این نشست که با حضور زمانی معاون اتاق بازرگانی کشور و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مشاوران جوان فرمانداران و مدیران کل، کارمندان جوان ادارات، مدیران شرکت های دانش بنیان، جوانان فعال بخش خصوصی، سمن ها، بازرگانان و تجار، دانشجویان و دانشگاهیان، و … حضور داشتند.

علی نصیبی مشاور جوان استاندار و رئیس حوزه مشاوران جوان استان، در ابتدای این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، تجاری و صنعتی استان، خواستار همگرایی و تعامل افزون تر سازمان ها و ادارات دولتی و جوانان صاحب ایده در راستای استفاده از ظرفیت های استان در جهت پویایی مبادلات اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی گلستان شد.

وی گفت: باید با گذر از نگاه سنتی، از پتانسیل جوانان صاحبنظر و متخصص استان نهایت استفاده را در جهت رونق اقتصادی استان برد و از آن سو جوانان نیز باید با پشتکار و تلاش، بهره حداکثری را از ظرفیت های حداقلی در جهت دستیابی به موفقیت ببرند.

علی نصیبی گفت: امیدواریم نشست مذکور فتح بابی برای افزایش همکاری های بخش های دولتی و خصوصی و جوانان پویا و صاحب ایده در راستای رونق اقتصادی استان باشد و برنامه ها تنها به همین نشست ختم نشود.

در ادامه این نشست سه نفر از جوانان کارآفرین فعال در شرکت های دانش بنیان استان، به نام های اعطایی از فعالان اقتصادی حوزه متالوژی و معدن، پورمند از تولید کنندگان مواد شوینده و بهداشتی، زواره ای از فعالان حوزه آی تی، به تشریح رمز موفقیت خود پرداختند.

سپس بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر استقبال اتاق از ایده های خلاقانه، لزوم همکاری بیش از پیش اتاق با جوانان صاحبنظر را یادآور شد.

وی خاطر نشان کرد: درب های اتاق بازرگانی در رویکرد جدید بر روی جوانان فعال باز خواهد بود و سعی داریم بستر لازم را برای فعالیت جوانان کوشا فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از فعال شدن مجموعه مشاوران جوان اتاق خبر داد و گفت: این مجموعه زمینه همکاری های لازم و مختلف جوانان با اتاق را فراهم کرده و در این راستا قصد داریم با اجرایی کردن طرح ها و برنامه های مختلف، در راستای توانمند سازی جوانان در عرصه های مرتبط با اتاق گام برداریم.

در ادامه برنامه، زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اتاق بازرگانی کشور با مثبت خواندن فضای نشست و ایده های ارائه شده در راستای استفاده از ظرفیت جوانان گلستان، اظهار داشت: مطمئنا اگر به دنبال تحول در استان هستیم می بایست توجه ویژه ای به پتانسیل های جوانان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد جدید اتاق بازرگانی گرگان مورد تایید ما بوده و حمایت لازم را از آنان خواهیم داشت.

زمانی افزود: امیدواریم ایده استفاده از پتانسیل های جوانان در راستای پویایی اقتصادی و تجاری و صنعتی به همه استان های کشور تسری یابد.

در ادامه برنامه، درویشعلی حسن زاده معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تشریح قوانین اتاق بازرگانی، دستورالعمل ها، آیین نامه ها، فرصت ها و مسئولیت ها برای جوانان پرداخت.

سپس یاسر مقسم مجری کارشناس برنامه به نمایندگی از حوزه مشاوران جوان اتاق بازرگانی و عماد آیدانی مشاور جوان و رییس مرکز رشد پارک علم و فناوری استان، به ترتیب به تشریح کارگاه های آموزشی سال ۹۴ اتاق گرگان و پارک برای جوانان پرداختند.

لازم به ذکر است در این نشست، طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، بسنجیده مدیرکل امور اقتصادی و بین الملل استانداری، و … نیز حضور داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۸ ب.ظ

دیدگاه