حجت الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی :حر یک شخص است اما حر شدن یک جریان است در این دهه باید متحول بشویم

کدخبر:۷۱۷۷۲

خطبه های نماز جمعه شهرستان کردکوی
البرز گلستان نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت سید محمد دلبری امام جمعه شهرستان اقامه گردید
وی گفت: اگر در زندگی خودمان موقع هر کاری فقط به همین نکته نزدیک بودن خدا به خودمون که فرمود :از رگ گردن هم به شما نزدیک‌تریم توجه داشته باشیم، نه درگیر گناه می‌شویم ونه ناامید می شویم .
وی در ادامه بحث تواضع و فروتنی آن را از خصائص پسندیده دانست که مایه خشنودی حضرت حق و تحسین بندگان پاک او می‌شود. فرمود: ایمان و معرفت خدا و خردورزی از جمله عوامل موثر در ایجاد و تقویت تواضع میباشد.
ایشان در خطبه دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم حسینی(ع) فرمود :
خالصانه در مجالس عزاداری شرکت کنیم طوری که غیر از امام حسین(ع) چیزی نبینیم و همانطوری که ظاهر خودمون رو پاک می‌کنیم با استغفار کردن باطن خودمون رو هم پاک کنیم و دهه محرم دهه تحویل است جناب حر یک شخص است اما حر شدن یک جریان است در این دهه باید متحول بشویم.
ایشان برپایی مجالس عزای حسینی را به صورت خانوادگی خصوصا با حضور نوجوانان و جوانان -و اهمیت دادن به اقامه نماز اول وقت خصوصا نماز ظهر عاشورا -و اطعام حسینی وعدم مزاحمت برای دیگران را به همگان توصیه کردند. امام جمعه کردکوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع مبلغین گفت:همه مردم و مسئولین باید به حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشند و باعث تقویت حوزه‌های علمیه شوند تا بتوانند به تربیت روحانیون جوان بپردازند و مساجد و ادارات و محافل دینی را مدیریت کنند.
ایشان در رابطه با اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم فرمود :
تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور دانست وفرمود: این گونه نفرت پراکنی‌ها اگر کنترل نشود دامن مدعیان دروغین ارزش‌های انسانی را خواهد گرفت
وی گفت اینگونه رفتارهانشان از وجود یک جریان دین ستیزی و اسلام هراسی در این کشورهاست که آنها را از امکان برخورداری از ارتباط با یک چهارم جمعیت جهان محروم می‌سازد

وی گفت: هدف صهیونیست‌ها، آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و به اعتقاد در نقاط مختلف جهان ،برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.
و هدف دیگرشان ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است که در پی تشدید آن هستند.
ایشان گفت ما مسلمانان جهان با عمل به روایت نبوی حدیث ثقلین و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و گوش به فرمان ولی مسلمین جهان حفظه الله تعالی انتقام بسیار سختی از آنان می‌گیریم و آنان را نیست و نابود می‌کنیم.
ایشان به مناسبت ۵ مرداد اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی(ره) در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی که به نام روز نماز جمعه است اشاره کرد و گفت: حضور همه جانبه روحانیون و مسئولین ومردم و نوجوانان و جوانان برادران و خواهران گرامی و همه اقشار و اصناف مختلف، باعث تقویت نظام و امیدآفرینی و خنثی شدن شیطنت‌های دشمنان داخلی و خارجی خواهد شد .
ایشان فرمود :جمعه آینده ان شاالله با توجه به تقارن عاشورا با جمعه، یک نماز جمعه عاشورایی خواهیم داشت .
وی در خاتمه با توجه به سالروز تاسیس شورای نگهبان از زحمات آن‌ها تشکر کرد و همچنین با توجه به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل آورد./

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۲ ب.ظ

دیدگاه