کشف ۴ تن چوب آلات جنگلی درروستای سرکلاته خرابشهرشهرستان کردکوی/گلستان

کدخبر۴۶۱۸۶

البرز گلستان فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی از کشف حدود ۴ تن چوب آلات جنگلی در حیاط خانه ای در روستای سرکلاته خرابشهر خبر داد.

سرهنگ امیر باقری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران کلانتری شهرستان کردکوی با مشارکت و همکاری ماموران جنگلبانی در شب گذشته طی عملیاتی تعداد ۳۰ اصله ممرز و ۶ اصله راش از حیاط خانه ای در روستای سرکلاته خرابشهر کشف و ضبط کردند.

🎤وی با بیان اینکه این عملیات بر پایه گزارشات مردمی انجام شد، افزود: متهم درحال حاضر در بازداشت پلیس به سر برده و فردا با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی ضمن تایید این خبر با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، با آمادگی کامل و حضور شبانه روزی در عرصه ها با متخلفان برخورد می کنند،
به مخربان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان هشدار داد، با ادامه این روند، فعالیت های حفاظتی و گشت مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشدید خواهد شد و افرادی که در تخریب و حمل قاچاق چوب درختان نقش داشته باشند دستگیر و تحویل مراجع قضائی می شوند.

🎤فتاح قاسمی با اشاره به اینکه قاچاق چوب‌ آلات جنگلی علاوه بر اینکه به طبیعت خسارت زده و سبب تخریب منابع طبیعی و جنگل می شود، گفت: پدیده قاچاق عامل شومی است که مضرات زیادی را برای جامعه داشته و می تواند زمینه ساز بیکاری و عدم کارآفرینی برای مردم شود.

🎤رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی در خاتمه با اشاره به اهمیت جنگل بعنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی و با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی به تنهایی توان حفظ وحراست از همه عرصه های منابع طبیعی شهرستان را ندارد از تمامی شهروندان و دوستداران طبیعت درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از تخریب، تصرف ، قطع درختان مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ ( شماره تلفن امداد و نجات جنگل و مرتع ) اطلاع رسانی نموده تا با اقدام بموقع و سریع حافظان طبیعت دست غارتگران از طبیعت کوتاه و به مراجع قضایی معرفی گردند.

 

خبر احمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۳ ب.ظ

دیدگاه