ایری نماینده مردم غرب گلستان درمجلس شورای اسلامی:گسترش مشاغل سبز یکی از راه های نجات محیط زیست است

کدخبر:۵۲۵۱۵

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان  درمجلس شورای اسلامی و هیئت همراه از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان کردکوی در روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه بازدید کرد.

به گزارش البرز گلستان گروه صنعت، ایری گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با داشتن تجهیزات مناسب و حرفه های آموزشی متنوع متناسب با نیاز جامعه می تواند راه ایجاد اشتغال را برای جوانان هموارتر کند.

وی افزود: توسعه مشاغل سازگار با محیط زیست نیاز به آموزش های مرتبط آن دارد که خرسندیم در استان دپارتمان ملی مهارت سبز در حال آماده سازی و بهره برداری است.

ایری در ادامه تصریح کرد: گسترش مشاغل سبز یکی از راه های نجات محیط زیست است.

نماینده مردم شریف شهرستان های کردکوی،بندرگز،ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: دپارتمان ملی مهارت سبز فرصت جدیدی است برای جوانان جویای کار شهرستان تا مشاغل با رویکرد حفاظت از محیط زیست ایجاد کنند.

 

وی همچنین گفت: در آینده نزدیک نشستی با روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای حوزه انتخابیه داشته باشیم و با کارگاه های آموزشی و فعالیت های این مراکز در راستای فرهنگ سازی مهارت آموزی به جوانان جویای کار گامی مهم برداریم.

ایری در ادامه افزود: در خصوص محدود شدن بیمه ارزان قیمت کارگران ساختمانی و قالیبافانی (تفاهم نامه صنایع دستی) که صلاحیت حرفه ای آنان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تایید شده و کارت مهارت دریافت کردند ولی با مشکل تامین اعتبار در سازمان تامین اجتماعی مواجه هستند ابراز نگرانی می کنم.

رمضانی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان در خصوص گزارش عملکرد فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی شهرستان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات و تبعات ناشی از آن ارائه کرد.

وی همچنین گفت: در خصوص افتتاح و بهره برداری فاز اول دپارتمان ملی مهارت سبز و تجهیز کارگاه فناوی های نوین برق و انرژی های نو سولار فتوولتائیک با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان جویای کار آماده بهره برداری است و به زودی فاز اول را افتتاح می شود.

لازم به ذکر است رمضانی در خصوص خرید تجهیزات کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس)،برقراری تسری فوق العاده خاص کارکنان آموزش فنی و حرفه ای کشور،رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و پیشنهادات در مورد برنامه هفتم توسعه با نماینده مردم شریف شهرستان های کردکوی،بندرگز،ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفتگو کرد و ایشان هم جهت مطرح کردن در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۲ ب.ظ

دیدگاه