امامی سخنگوی فدراسیون کشتی پاسخ می دهد: سهم کشتی از واریز ۳۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک چقدر بود؟

کدخبر:۷۱۴۷۴

سهم کشتی از واریز ۳۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک چقدر بود؟

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص دریافت بودجه از کمیته ملی المپیک به فاصله ۸۰ روز مانده تا بازی‌های آسیایی توضیحاتی را بیان کرد.

سهم کشتی از واریز ۳۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک چقدر بود؟

 

البرز گلستان به گزارش خبرگزاری فارس، هفته گذشته بود که کمیته ملی المپیک در راستای حمایت از فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به حساب فدراسیون‌های ورزشی واریز کرد. این بخش از واریزی شامل همه فدراسیون‌های ورزشی شده اما در این تخصیص نگاه ویژه‌تری به فدراسیون‌های المپیکی و اعزامی به هانگژو شده است.

 

با توجه به این بخش از واریز بودجه توسط کمیته ملی المپیک، میزان دریافتی فدراسیون‌ها در ۴ ماهه نخست سال به صورت میانگین به ۵۰ درصد رسید.

 

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص بودجه دریافتی از کمیته ملی المپیک اظهار داشت: بودجه در نظر گرفته شده از سوی کمیته ملی المپیک برای کشتی حدود ۲۴ میلیارد تومان است که تاکنون دو قسمت آن یعنی در یک مرحله ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم در هفته گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب فدراسیون کشتی واریز شده است. توقع فدراسیون کشتی از دریافتی ها بر اساس سقف اعتبارات اعلام شده بیش از ۳۵ میلیارد تومان است و این رقم را حداقل دریافتی منطقی از کمیته ملی المپیک می داند.

 

وی افزود: اگر به صورت سرانگشی محاسبه‌ای بین سال ۹۶ و سال جاری داشته باشید در سال ۹۶ بودجه دریافتی کمیته ۵۴ میلیارد تومان بود که حدود ۴ میلیارد تومان به فدراسیون کشتی اختصاص یافت که این رقم نزدیک به هفت و نیم درصد از کل بودجه بوده است. امسال که بودجه کمیته ملی المپیک ۵۱۰ میلیارد تومان شده است، بودجه درنظر گرفته شده از سوی کمیته ملی المپیک حدود ۲۴ میلیارد تومان است که این رقم حدود چهار و نیم درصد از کل بودجه کمیته ملی المپیک می باشد.

 

امامی در ادامه با اشاره به تورم ایجاد شده از سال ۹۶ تا به امروز عنوان کرد: از سوی دیگر اگر به قیمت ها در سال ۹۶ نگاهی بیاندازیم رقم دلار مبلغی در حدود ۴ هزار تومان بوده که بودجه دریافتی فدراسیون در آن زمان حدود یک میلیون دلار برآورد می شود که اگر همین یک میلیون دلار را به نرخ امروز محاسبه کنیم نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 

سخنگوی فدراسیون کشتی در واکنش به پیش بینی کمیته ملی المپیک در خصوص کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی در این رشته گفت: موضوع دیگر اینکه کشتی در سال ۹۷ و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با ۱۲ شرکت کننده (۶ نفر رشته آزاد و ۶ نفر رشته فرنگی) صاحب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز شد اما برای ما جالب است که مسئولان کمیته ملی المپیک بودجه واقعی یعنی چیزی که هزینه خواهد شد (یک میلیون دلار سال ۹۶) را در حدود ۵۰ درصد کاهش داده اند و حال اینکه از کشتی انتظار کسب ۷ مدال طلا را دارند که این موضوع با نوع نگرش و نگاه آن ها به کشتی، به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

 

وی در پایان گفت: جامعه کشتی انتظار دارد که تمامی موارد بر اساس واقعیت های موجود بررسی شود و مطالب عنوان شده از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک کارشناسی شده باشد، یعنی وقتی از ۵۴ میلیارد تومان ۷ و نیم درصد برای کشتی درنظر گرفته شده است، روند تخصیص بودجه کاهشی نبوده و حداقل به همان میزان از رقم ۵۱۰ میلیارد تومان، حدود ۵۰ میلیارد تومان برای کشتی درنظر گرفته شود.

 

پایان پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه