قدردانی نماینده ولی فقیه در گلستان از تلاش های رئیس قوه قضاییه برای حل مشکلات حقوقی پتروشیمی استان در دیدار با اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه

کدخبر:۷۱۱۰

قدردانی نماینده ولی فقیه در گلستان از تلاش های رئیس قوه قضاییه برای حل مشکلات حقوقی پتروشیمی استان

البرزگلستان ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با اعضای شورای قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد گفت: سخنان رئیس قوه قضاییه و نگاه و فعالیت های متفاوت ایشان در گفتگوی تلویزیونی با مردم، امیدوارکننده بود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه از ورود رئیس قوه قضاییه به موضوع پتروشیمی گلستان قدردانی کرد و گفت: این که ایشان برای حل مشکلات استانها حضوری ورود می کنند ، جای تقدیر دارد وهمین نگاه ایشان و پیگیری های دادگستری گلستان، سبب باز شدن کلاف ِ سر در گُم پتروشیمی بود .

وی گفت: این که دادگستری از ریشه مشکل را شناخت و برای حل ریشه ای این طرح تلاش کرد ،جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان به اشاره به حجم بالای مراجعان به دستگاه قضایی استان گفت: قضات مسئولیت سنگینی دارند و در انجام این مسئولیت از خدا کمک بخواهید تا قلمتان به سمت حق برود و صبورانه و با حُسن خلق و اخلاق خوش با مردم روبرو شوید که بهترین عمل صالح است.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار با تشریح بخشی از اقدامات دستگاه قضایی استان در یکسال گذشته گفت: با پایان رساندن فاز حقوقی پتروشیمی استان که یکی از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان بود که با همراهی نمایندگان مجلس و استانداری به نتیجه رسید هم اکنون این طرح آماده ورود به مرحله اجراست .

حیدر آسیابی گفت: حفظ سه هزار فرصت شغلی در بخش تولید استان یکی دیگر از اقدامات شاخص دادگستری استان برشمرد و گفت: با تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی از طریق جلوگیری از تعطیلی ۳۹ واحد تولیدی و احیای ۷۴ واحد تعطیل ،این امرمحقق شد .

آسیابی با تاکید بر عزم دادگستری گلستان برای شناسایی بدهکاران کلان بانکی و بازگرداندن تسهیلات به بیت المال گفت: کارگروهی به همین منظور سال گذشته در دادسرای مرکز استان تشکیل شد که در نتیجه آن ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی معوق بازگردانده شد و یکی از بدهکاران کلان که ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات استانی را در قالب تسهیلات ارزی از استان خارج کرده بود شناسایی و دستگیر گردید.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از رسیدگی نزدیک به ۵۰۰ هزار پرونده در مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف گلستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رسیدگی به این حجم پرونده در کنار پاسخگویی دست کم روزانه به ۳۶۰۰ نفر مراجعه کننده، کار سختی است که با وجود کمبود نیرو، همکاران ما تمام تلاش خود را برای کاهش مدت زمان ریسدگی به پرونده ها انجام می دهند و یکی از چهار استان هدف کشور برای کاهش موجودی ها هستیم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۸ ب.ظ

دیدگاه