حسینی مدیرکل استاندارد استان گلستان از تحقق ۱۲۲ درصدی طرح بازنگری استاندارد ملی در استان خبر داد

کدخبر:۶۹۵۰۴

البرز گلستان  مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: بازنگری۲۷۰ استاندارد ملی طبق برنامه عملیاتی سال۱۴۰۱ در دستورکار قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی در این زمینه بودیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی با اشاره به اینکه بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌شود، اظهار کرد: بازنگری ۲۷۰ استاندارد ملی بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته با بازنگری ۳۳۲ استاندارد ملی شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ استاندارد ملی در سال ۱۴۰۱ توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد و این استانداردها به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان گلستان افزود: استانداردهای تدوین شده در زمینه‌های ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی، معدن و مواد معدنی، گردشگری و خدمات بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی، به روز رسانی و ارتقا کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، خودرو و نیروی محرکه، بیولوژی و میکروبیولوژی، چوب و فرآورده های چوب، سلولزی و کاغذ، بسته بندی، فلز شناسی و مواد معدنی بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، به منظور مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین المللی نیز پیشنهاد تدوین یک استاندارد بین المللی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال که بعد از بررسی های بعمل آمده در کمیته راهبری سازمان ملی استاندارد مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد استان گلستان در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد استان گلستان نیز با ترمیم ساختار کمیته فنی متناظر INSO/ISO/TC 165 با عنوان “سازه های چوبی” در سال گذشته، گامی دیگر در جهت مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین المللی برداشت.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

دیدگاه