ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در قرارگاه خبری شهیدهمدانی خبرداد: آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در گرگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در هفته دولت.

کدخبر:۶۳۷۱۶

البرز گلستان/مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در قرارگاه خبری شهیدهمدانی اظهار کرد:در هفته دولت امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در گرگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

ملک گفت :برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۴۰ هکتار زمین تامین شده است. در همین زمینه دو تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان داریم که ۶۰ هکتار زمین از اراضی بنیاد مستضعفان در مرحله انتقال سند به راه و شهرسازی است. این تفاهم نامه شهرستان کلاله را پوشش خواهد داد. در ۲۵ هکتار آن راه و شهرسازی و مابقی توسط هلدینگ‌های اقتصادی که زیرمجموعه بنیادمستضعفان هستند عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد.

وی افزود:در گنبدکاووس نیز ۱۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که چندفقره از آن در مرحله انتقال سند است و می‌تواند ۱۲۵۰۰ نفر از متقاضیان در این شهر را پوشش دهد.

وی افزود: در ۷ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت مجموع ثبت نامی‌ها در طرح ملی مسکن ۶۹ هزار نفر بوده که ۵۰ هزار نفر حائز شرایط بودند. همچنین از این تعداد ۲۰ هزار نفر در انتظار ادامه فرآیند طرح هستند که حدود ۷۳ درصد این متقاضیان تعیین تکلیف شدند و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز نزدیک به ۷۵ درصد واجدین شرایط تعیین تکلیف شده‌اند.

ندیر کل راه وشهرسازی گلستان  گفت:در یکسال اخیر ۱۱ هزار واحد مسکونی در درون محدوده شهری در قالب خودمالکی تعریف شده که ۳ هزار پرونده تشکیل و مرحله اول تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی افزود:حدود ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر شامل خودمالکی و دولتی در استان نیمه تمام است که بنا داریم در یک بازه زمانی مشخص این واحدها را فعال و به متقاضیان عرضه کنیم.

ملک گفت:۱۵۰۰ واحدمسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت قرار دارد و ۱۰۰ واحد آن تا پایان سال افتتاح می‌شود. همچنین عملیات احداث حدود ۸ هزار واحد مسکونی نیز در دو تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.

ودر هفته دولت امسال نیز ۱۶ طرح و پروژه در مجموعه راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰ ب.ظ

دیدگاه