محرابیان، وزیر نیرو در گلستان :با اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل چند سد آبهای استان را مهار می شود

کدخبر:۵۹۴۰۴

البرز گلستان/

بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب گرگان

وزیر نیرو در ادامه سفرهای استانی خود به منظور بازدید پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان بازدید کرد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح امروز همراه با هیات همراه ، نمایندگان مردم شریف شهر های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار مرکز استان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان بازدید و در جریان روند این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید “دکتر حیدریان” مدیرعامل شرکت آبفا استان گلستان ضمن تبریک ایام و خوشامد به وزیر نیرو به استان گلستان گزارشی از وضعیت منابع آب و روند آبرسانی در استان، وضعیت بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از طرح‌ها، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و طرح‌های در دست اجرا در این حوزه و همچنین طرح فاضلاب شهرهای تحت پوشش ارائه نمود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت :حداکثر ظرفیت مدول اول تصفیه خانه که در حال بهره برداری می باشد ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال تصفیه پساب فاضلاب می باشد که با تخصیص اعتبار مورد نیاز و تکمیل مدول های دوم و سوم امیدواریم بتوانیم ۴۵۰ هزار نفر جمعیت شهری گرگان را تحت پوشش قرار دهیم

حیدریان اظهار داشت : توجه به اهمیت اجرای طرح فاضلاب کارهای بزرگی انجام شده اما متاسفانه سرانه برخورداری استان از این طرح هنوز به حد قابل قبول نرسیده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته عقب ماندگی جبران گردد.

در ادامه این بازدید دکتر محرابیان وزیر نیرو گفت : در سفر دولت به استان گلستان در بخش های مختلف پیش بینی مصوبات انجام و بازدید ها امروز صورت می گیرد و اگر نیاز به اصلاح و تقویت این مصوبات باشد حتما این کار در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وزیر نیرو تصریح کرد : در بخش آب شرب در استان گلستان اقدامات زیادی باید در استان انجام شود و عقب ماندگی های جدی را در استان شاهدیم ، امیدواریم با اعتبارات مورد نیاز چند سد مورد نظر تکمیل شود و آبهای استان را بتوانیم با اجرا و تکمیل این سد ها مهار نماییم .

وی در ادامه موضوع تنش آبی در استان گلستان را یکی از موضوعات مهم خواند و بیان داشت : تنش آبی در استان گلستان بسیار جدی است و سعی نمودیم در این سفر هم از محل تنش و هم از اعتبارات اضطراری طرح های به صورت فوری اجرایی گردد تا بتوانیم تنش آبی را مدیریت نماییم هر چند تکمیل طرح های آبرسانی نیاز به زمان بیشتری دارد اما امیدواریم تا حدودی مشکلات مرتفع گردد .

محرابیان میزان برخورداری استان را در بخش فاضلاب نسبت به متوسط کشور پایین توصیف کرد و اظهار داشت : اولین گام وزارت نیرو این است که مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب گرگان را وارد مرحله اجرایی قرار دهد .

وزیر نیرو افزود : در این سفر اعتبارات کافی برای تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب گرگان پیش بینی شده است و امیدواریم در حداقل زمان این مدول اجرا و تکمیل گردد و بخش قابل توجه مشترکانی که نیاز به اتصال به شبکه دارند با اجرای مدول دوم متصل گردند .

این مقام مسئول در پایان در خصوص پساب تصفیه شده در این پروژه گفت : پسابی که در تصفیه خانه فاضلاب گرگان در مدول اول و دوم تصفیه می گردد کیفیت مناسبی دارد و باید به عنوان بازچرخوانی در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد و حتما این موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه