حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان؛ صحه صدر مدیران به اندازه تشخیص و منصبشان قابل سنجش است

حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی؛صحه صدر مدیران به اندازه تشخیص و منصبشان قابل سنجش است
به گزارش گروه معارف گروه خبر البرز گلستان حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در ابتدا بیان داشت :اینکه مدیری در سطوح عالیه مخالفان و نظریه پردازان غریو افق خود را ، بی سواد و افراطی بخواند تا شاید قفلی بر دهان حریف بزند از منظر اسلامی و دینی و حتی در نظام‌های مدعی جامعه مدنی ؛ مردود است .
حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی سپس اظهار داشت : مدیران بطور اعم و مدیران دولت اسلامی بطور اخص باید از صحه صدر بالایی برخوردار باشند و از سخنان گزنده استفاده نکنند .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید خاطر نشان کرد ؛ این تعبیر قرآنی است که حضرت موسی (ع) در یک مأموریت الهی از خداوند دو مؤلفه مهم را در خواست می کند ؛ یکی شرح صدر و دیگری بیان و زبان و لذا هرگاه شرح صدر شکست بخورد ، زبان از کنترل خارج می شود .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : هرگاه شرح صدر شکست بخورد زبان از کنترل خارج شود و از حیث روانشناسی قابل اثبات است که زبان خشن از ناشکیبی روحی حکایت دارد ، البته این حقیقت در مدیران بالادستی که تشخص و منصب اجتماعی بالاتری دارند محسوس‌تر است . اینکه مدیری در سطوح عالیه مخالفان و نظریه پردازان غریو افق خود را ، بی سواد و افراطی بخواند تا شاید قفلی بر دهان حریف بزند از منظر اسلامی و دینی و حتی در نظام‌های مدعی جامعه مدنی ؛ مردود است .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد : خویشتنداری ، احاطه بر زبان و اراده ، لازمه تدبیر در مدیریت است و شتابزدگی و بی حوصلگی ، آغاز انتخاب مسیر به سویی دیگر را رقم خواهد زد .
در هر نظامی ، هر مدیری در هر منزلتی که باشد ، قطعاً نفر اول نیست بلکه از او بالاتر نیز وجود دارد ، اگر چنین نیاندیشیم روح تفرعن در ما پیدا می شود که در مقابل حق خواهیم ایستاد . یک فرماندار باید بداند، استاندار از او بالاتر است ؛ یک استاندار باید بداند ، وزیر و رئیس دولت از او بالاتر است و رئیس دولت باید بداند رهبری از او بالاتر و همینطور تا ذات اقدس الهی ، این نگره باعث می شود ، انسان صاحب منصب از غرور نجات یابد و سبب می شود کلام خود را با بالادستی خود تنظیم نماید و البته اساس نجات در این است .
حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی با اشاره به اصل ” و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی” گفت : هیچ ولی خدایی پیدا نمی شود که اندیشه خود را مقدم بر اندیشه معصوم بداند و هیچ امام معصومی دیده نشده است که کلام خود را بر کلام نبی راجح پندارد و در تمامی عمر پیامبرعظیم الشأن حتی یک مورد هم دیده نشده است که گفته باشند این را من می گویم .
پیامبر اسلام کلام فردی‌اش با کلام وحی تنظیم است. در ترتب مقامی ، تحلیل ها ، اندیشه ها و نگره های مدیران بایستی با مقام عالیه نظام که در صدر آن ولایت مطلقه فقیه است تنظیم شود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۳ ب.ظ

دیدگاه