مهندس ایری نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی درجمع مدیران بازنشستگی کشوری: بایدحرف ها و قول های قبلی مدیران را خاطرنشان کرد/ مجلس باهیچ طرحی درحمایت از بازنشستگان مخالفت نکرد، هیچ نماینده گلستانی ماشین شاسی بلند نگرفته

کدخبر:۷۰۰۵۸

البرز گلستان مهندس ایری نماینده  مردم غرب استان گلستان  در مجلس شورای اسلامی  امروز با حضور براری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان در جمع مدیران کانونهای بازنشستگی کشوری حاضر و ضمن گوش دادن به مشکلات بازنشستگی طی سخنانی گفت:اگه در موضو ع بازنشستگان  کم کاری صورت گرفته و اگر تا حالا من به اینجا نیامدم از الان در خدمت شما بزرگواران هستم و براساس راهکار های پیشنهادی شما عمل می‌کنیم.

وی افزود:در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است و مطالبه ای بود که چندین سال اجرایی نشده بود در کنار قانون رتبه بندی فرهنگیان و بسیاری مصوبه های دیگر که مصوب مجلس و دوره های قبل بود که به عمل نرسیده بودند ولی هم اکنون در این مجلس و در این دولت جامه عمل به تن پوشانیدند.

وی افزود:شاید این قانون ها به آن صورت دلخواه ما و شایست و بایست امکان اجرا نداشت ولی دولت در حد توان خودش با این میزان تورم بالا مدیریت انجام داد و تصمیم به اجرای این طرح ها گرفت.

مهندس ایری گفت:بزرگترین اشکال که میتوان به یک مدیر و نقطه ضعف از آن گرفت این نکته است که حرف ها و قول های قبلی وی را خاطرنشان کنند


که برای مجلس نیز بسیار سنگین است که قانونی که خودش گفته و مصوب کرده است دولت اجرا نکند و ما حتی شکایت نیز به نمایندگی مردم و جامعه بازنشستگان عزیز کردیم و از دیوان محاسبات تقاضای ورود به این مسئله را داشتیم.

وی تصریح کرد:مشکل اصلی از بازخورد عمل کرد وزرا بوده است و مجلس که وظیفه بعدی خود هم که تحقیق و تفحص هست نیز عمل کرده است ولی به جایی نرسیده است و ما هنوز در خواسته و نیاز های اولیه بازنشستگان مانده عوض اینکه اکنون در این جلسه ها بخوایم پیگیر امور رفاهی آنان باشیم.

این نماینده مجلس گفت :این موارد در دل مجلس وجود دارد و به نمایندگی آنان شهادت می‌دهم که هیچ طرحی در رابطه با حمایت از بازنشستگان نبوده است که مجلس با آن مخالفت کرده باشد و همه پای کار هستند و اگر کم کاری حس میکنید صورت گرفته ازین به بعد سعی در حضور بیشتر می‌شود ولی دلیل اصلی این نکته این است که تخصص و ردیف اصلی من در امور عمرانی استان است و استان در این حیطه در وعضیت بحرانی قرار داشت.

مثلا اگر لایروبی خلیج گرگان را با اولویت و با سرعت انجام نمی‌دادیم باور کنید اکنون استان گلستان بدترین شرایط زیست محیطی را داشت و هزار پرنده در سال تلف میشد و برای آیندگان ما مشکلی بزرگی پیش می‌آمد که اکنون با کمک های استاندار محترم و جناب آقای رئیس جمهور ۸۰ درصد پروژه انجام شده و در یک ماهه دیگه به نتیجه می‌رسد.

وی در باره پتروشیمی گلستان گفت :در خصوص پتروشیمی که چندین سال دچار مشکل بود و اکنون حل شده است و درخواست داریم که به هیچ عنوان سهام های خود را نفروشید که قطعا قیمت آن با افزایش قوی همراه خواهد بود.

وی افزود:قطعا در مقابل بی عدالتی سکوت معنا ندارد و ما حتما برای جلسه بعد مجمع نمایندگان هر هفت نفر باید حضور داشته باشند.

وی تصریح ‌کرد:در رابطه با تبدیل صندوق به سازمان موضوع خوبی است و صندوق ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد برای اجرایی شدن این موضوع و خواهش ما از بازنشستگان عزیز این است که به هیچ عنوان کنار نکشید و ما در کنار شما هستیم و تلاش خواهیم کرد که بستر ها را فراهم کنیم.

وی در باره موضوع در یافت  ماشین های شاسی بلند توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:در رابطه با دریافت ماشین های شاسی بلند بنده به شخصه شهادت میدهم که هیچ کدام از نمایندگان استان گلستان دریافت نکرده اند و تمام این موارد برای به شعاع بردن مجلس است که اینچنین با قاطعیت دارد تلاش میکند و حاشیه ای است برای عمل کرد مجلس.

ایری افزود:حتما ایراداتی به مجلس و دولت وارد است ولی باید ایراد به سمتی هدایت شود و صورت درست مطرح شود و ما بایستی کنار هم باشیم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲ ق.ظ

دیدگاه