مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کردکوی:ماه رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی و جبران خطا‌ها و بازسازی اعمال است

کدخبر:۶۸۹۰۶

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کردکوی:

البرزگلستان رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی و جبران خطا‌ها و بازسازی اعمال است

 

به گزارش خبرگزاری بسیج کردکوی : حجت الاسلام میثم سلمان پور ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه پربرکت رمضان و ماه نزول قرآن گفت: برخی افراد در ماه رمضان در ظاهر از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند ولی قلب خود را از کینه، نفرت، تنفر، خودبرتربینی و بددلی پاک نکرده‌اند به همین دلیل آن‌طور که باید از فیض این ماه بهره‌مند نمی‌شوند.

 

وی افزود: فلسفه وجوب روزه، گرسنگی و خاموشی، تقویت عبودیت، ارتباط بنده با خدا، دست کشیدن از خواسته‌های غریزی به فرمان الهی، کنترل تمایلات نفسانی و خویشتن‌داری و به‌طور ویژه بنابر آیه ۱۸۳ سوره بقره دستیابی به تقوا است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان کردکوی اظهار کرد: تجربه و چشیدن طعم فقر و درک احساس تشنگی و گرسنگی برای ثروتمندان جامعه موجب می‌شود که سنت پسندیده دستگیری از نیازمندان در جامعه رونق بیشتری یابد و افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار هستند حضور بیشتری در مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بهزیستی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: یک ماه روزه‌داری آستانه صبر و تحمل انسان را بالا برده و موجب حسن خلق و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از خشونت و تضییع حقوق دیگران می‌شود.

 

حجت الاسلام سلمان پور متذکر شد: گاهاً دیده می‌شود بعضی افراد در ماه رمضان اعمال عبادی خود را انجام می‌دهند ولی با پایان یافتن آن، احساس رضایت درونی و آرامش درونی نمی‌کنند و حتی عبادات آن‌ها نیز کمتر می‌شود، علت آن را می‌توان در عدم آمادگی برای ورود به این ‌ماه جست‌وجو کرد، منظور از روزه ماه رجب و شعبان نیز ایجاد آمادگی و مقدمه‎سازی برای روزه ماه رمضان است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان کردکوی با تاکید بر اینکه ماه رمضان را باید یک فرصت طلایی برای خودسازی و جبران خطا‌ها و کوتاهی‌های گذشته و بازسازی اعمال دانست و گفت: ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌های ممتاز خداوند بوده و فضایل ویژه‌ای برای عبادت‌های آن ذکر شده است و اگر با این نگاه ویژه به ماه رمضان نگریسته شود قطعاً طاعات و عبادات روزه‌داران منجر به تقوا که فلسفه و غایت نهایی روزه است، می‌شود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۰ ب.ظ

دیدگاه