مقاله رسیده :در مسیر توسعه و امنیت پایدار و بدون وابستگی : نویسنده: سرتیپ دوم “سعید دادگر”؛ فرمانده انتظامی استان گلستان

کدخبر:۶۸۳۶۶

البرزگلستان عظیم ملت ایران در سال ۵۷ که نشأت گرفته از قیام عاشورا بود، مفهوم و الگوی جدیدی از امنیت بدون وابستگی به شرق و غرب را نشان داد که با تکیه بر قدرت الهی و اصل خود باوری شکل گرفت.

انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و عقیدتی در حالی به پیروزی رسید که برخی قدرت های زورگوی جهان، اسلوب و آرمان های آن را خلاف تصورات خود پنداشته و با روش های مختلف درصدد سرکوب و انزوای آن بودند.

انقلاب سال ۵۷ ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) نگاه ملت ها را به خود جلب کرد و جهشی فکری و عقیدتی در منطقه و جهان شکل گرفت، جهشی که به مذاق مستکبران خوش نیامد و توطئه ها یکی پس از دیگری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمد. از تحمیل ۸ سال جنگ گرفته تا تسلیح گروه های تروریستی و پس از آن تهاجم فرهنگی و اقتصادی و جنگ ترکیبی؛ یکی پس از دیگری چاشنی توطئه های استکباری علیه ملت ایران شده است.

با این وجود مردم ولایتمدار و انقلابی ایران در طول ۴۴ سال گذشته هیچگاه از آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب فاصله نگرفته اند. اینک انقلاب اسلامی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی است و دشمنان به خوبی می دانند که ملت ایران به رغم سلایق مختلف، متحدتر از گذشته پای آرمان‌ها ایستاده و از ارزش‌ها و داشته‌های دینی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود با تمام وجود دفاع می کنند.

امروز دشمنان با تحریم ها و فشارهای اقتصادی درصدد ضربه زدن به کشور هستند که باید با بصیرت و آگاهی توطئه دشمن را دفع کرد. اینک زمان آن رسیده تا در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای این انقلاب برای نسل جوان تبیین و تشریح شده و اقدامات صورت گرفته با آنچه در قبل از انقلاب بوده مقایسه شود.

با مطالعه دستاوردهای انقلاب اسلامی در می‌یابیم که در زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، نظامی، پزشکی، گسترش راه های ارتباطی، رسیدگی به مناطق محروم، امنیت و … جمهوری اسلامی با دوره قبل از انقلاب قابل مقایسه نبوده و در هریک از این موارد الگوی جامعی برای کشورهای منطقه و جهان می باشد.

حرکت عظیم ملت ایران در سال ۵۷ که نشأت گرفته از قیام عاشورا بود، مفهوم و الگوی جدیدی از امنیت بدون وابستگی به شرق و غرب را نشان داد که با تکیه بر اصل خود باوری شکل گرفت. این تحول سبب شد جمهوری اسلامی ایران در جهت نیل به آرمان های خود، گام های بلندی بردارد. در واقع ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر سلطه بیگانگان تنها یک شعار نیست؛ بلکه ملت ایران در میدان عمل، با وجود تمامی مشکلات، در همه عرصه‌ها از جمله در زمینه اقتدار و امنیت پایدار به پیشرفت های مهمی دست یافته است.

فراجا به عنوان سازمانی که وظیفه حفظ امنیت داخلی را بر عهده دارد و به طور گسترده در زمان های مختلف و در زمینه های گوناگون با مردم در ارتباط است از این قاعده مستثنی نیست و طی ۴۴ سال گذشته تحولات بی شماری را به خود دیده و پیشرفت های چشمگیری نیز داشته است.

پلیس در نظام مقدس اسلامی یک نیروی ارزشی و مبتنی بر رویکردها و اصول دینی است. امروز می توان گفت پلیس پناهگاه امن و قابل اعتمادی برای آحاد جامعه بوده که در هر زمان آماده جانفشانی و ایثار در راه آسایش شهروندان است؛ اینگونه پلیس اخلاق مدار، محبوبیت بالایی نزد مردم دارد. پلیسی که در زمان طاغوت نیرویی تهدید محور بود حال سازمانی جامعه محور و در خدمت مردم می باشد.

فراجا در سال های اخیر به سازمانی پیشرو در زمینه های علمی، فناوری و استفاده از تکنولوژی های روز تبدیل شده است. توجه به توسعه علم و دانش در مجموعه انتظامی از چشم اندازهای پلیس اسلامی محسوب می شود. این رشد علمی در بسیاری از ماموریت های تخصصی مورد استفاده قرار گرفته و کمک شایانی به ایجاد امنیت و آرامش پایدار و رضایتمندی مردم کرده است.

در پایان باید گفت، امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جانفشانی شهداست. همانانی که با رفتنشان عزت، اقتدار و آزادگی را به آیندگان هدیه دادند. اکنون کشتی انقلاب در طوفانی‌ترین حوادث۴۴ ساله با هدایت های عالمانه رهبری شجاع و فرزانه و حضور مردمانی بصیر به ساحل امن رسیده است و همگان به نقش مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند.

در سالی که گذشت دشمنان نظام بار دیگر به یاوه گویی های خود در مورد تداوم حیات انقلاب ادامه داده و نقشه های زیادی طراحی کرده بودند؛ لیکن مردم غیور و انقلابی ایران با عمل خود مشت محکمی بر پیکره دشمنان وارد کردند و امسال نیز با شکوه تر از همیشه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در امنیت کامل جشن خواهند گرفت.

نویسنده: سرتیپ دوم “سعید دادگر”؛ فرمانده انتظامی استان گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه