سلامتی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان : تقریبا ۳میلیون اصله از گونه‌های جنگلی و مرتعی در نهالستان‌های دولتی استان تولید و در دست کاشت است

کد خبر:۶۸۳۲۸

البرز گلستان :مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: تولید ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار نهال جنگلی و مرتعی در راستای اجرای طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت برای گلستان در سال آینده هدف‌گذاری شد.

حمید سلامتی  افزود: تولید این تعداد اصله نهال در حوزه‌های مرتعی، جنگلی و مثمر با مشارکت بخش دولتی و خصوصی بوده که علاوه بر تامین نیاز گلستان، در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای نهضت مردمی کاشت یک میلیارد اصله در کشور به مدت چهار سال (۱۴۰۲تا ۱۴۰۵)، این اداره کل تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرای از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و دفتر امور روستایی استانداری امضا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در حوزه تولید و کاشت نهال در سال جاری هم گفت: ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار اصله از گونه‌های جنگلی و مرتعی در نهالستان‌های دولتی استان تولید شده و در دست کاشت است.

 

به گفته سلامتی، نهال جنگلی تولید شده شامل یک میلیون ۶۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در قرق، ۴۰۰ هزار نهال جنگلی در” تاویر” علی‌آبادکتول، ۲۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در”قپان” کلاله و ۱۰ هزار نهال جنگلی در “سوسرا” آزادشهر، ۳۲۰ هزار اصله در “چپرقویمه” گنبدکاووس، ۲۲۰ هزار اصله در نهالستان امام علی ( ع) شهرستان مرزی مراوه‌تپه و ۶۰ هزار اصله در”انبارالوم” شهرستان آق قلا است.ایرنا

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۴ ب.ظ

دیدگاه