کرایلومدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان :رویکرد آموزش های مهارتی به سمت آموزش های نوین و فناوری های روز دنیا تعییر پیدا می کند

کدخبر:۶۲۱۰۵

البرزگلستان/

اولین جلسه شورای مهارت استان گلستان برگزار شد

به منظور برنامه ریزی و تبیین فرهنگ مهارت آموزی و هماهنگی با دستگاه های اجرایی استان گلستان اولین جلسه شورای مهارت در سالجاری با حضور سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان و سایر اعضای این شورا در روز یکشنبه ۲۲ خرداد در محل استانداری گلستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان؛سید محمد دهنوی گفت:یکی از بهترین طرح ها که می تواند مشکل مهارت آموزی و اشتغال بیکاران را بر طرف کند طرح زیست بوم اشتغال است.

وی افزود: در اجرای طرح زیست بوم اشتغال کلیه ادارات خصوصا دستگاه های اجرایی عضو شورای مهارت باید با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هماهنگ باشند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارتصریح کرد: رویکردهای آموزش های مهارتی باید از کارگاه محور و کلاس محور به سمت رویداد محور و آستارتاپی پیش رود آموزش فنی و حرفه ای می تواند اتصال حلقه های قبل و بعد ایده ها ، خلاقیت ها و نوآوری ها را بهم متصل کند.

حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در ابتدای جلسه گفت: رویکرد آموزش های مهارتی تغییر کرده و به سمت آموزش های نوین و فناوری های روز دنیا حرکت خواهیم کرد و از نگاه سنتی به آموزش های مهارتی فاصله گرفتیم.

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان درخصوص اجرای آموزش های مهارتی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود: اجرای طرح نخلستان در جهت اجرای آموزش های حوزه فناوری اطلاعات منطبق بر آموزش های هوش مصنوعی وIOT و اجرای طرح کهاد جهت ارائه آموزش های هیبریدی به گروه هدف دانشجویان برای کسب یک مهارت منطبق بر رشته تحصیلی از خدمات آموزش فنی وحرفه ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

دبیرشورای مهارت استان درخصوص اجرای آموزش مهارتی برای شاغلین شاخه خدمات و صنایع گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از بهترین طرح های آموزش فنی وحرفه ای است که متقاضیان می توانند در محل کار خود دوره های مهارتی را فرا بگیرند.

وی درخصوص برگزاری مسابقات ملی مهارت تصریح کرد: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط و زمینه سازی برای تربیت انسانهای توانمند و توسعه نگر طراحی گردیده که تاکنون ۱۹ دوره برگزار شده که در سال جاری بیستمین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد و استان گلستان در دی ماه سال جاری میزبان مسابقات ملی مهارت خواهد بود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه