دکترکاووسی  مدیرکل دامپزشکی استان گلستان :فاز دوم طرح رایگان واکسن تب برفکی در استان در حال انجام است

کدخبر:۶۷۵۳۶

البرز گلستان علی کاووسی  مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ظهارکرد: رسالت دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است و همکاران ما در سراسر استان در عرصه خدمت رسانی به دامداران به خصوص عشایری که از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان ۶ ماه در سال مهمان استان ما هستند از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به واکسیناسیون رایگان تب برفکی، آبله، شاربن، هاری و بروسلوز و خدمات رایگان سم پاشی و ضد عفونی در طول سال افزود: در حال حاضر فاز دوم طرح رایگان واکسن تب برفکی در استان در حال انجام است و تمامی دام‌های عشایر نیز تحت پوشش کامل ما قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: یکی از بیماری‌های مشترک و شایع بیماری بروسلوز و یا تب مالت می‌باشد که توصیه می‌کنیم دامداران عزیز حتماً قبل از مصرف لبنیات، شیر را بجوشانند.

 

کاووسی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر دامداران در مراتع فاقد امکان دست یابی به حمام ضد کنه هستند به زودی حمام ضد کنه سیار برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام‌ها در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به جلسه با وزیر جهاد کشاورزی در سفر ایشان به استان در دی ماه سال جاری، گفت: درخواست کتبی خریداری ۵۰ باکس حمام ضد کنه سیار به وزیر جهاد کشاورزی داده شد که پس از تأمین اعتبار تهیه و از طریق ادارات دامپزشکی به صورت امانت در اختیار دامداران مراتع و عشایر قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه