آغاز بهره برداری ازفاز اول ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی مددجویان کمیته امداد در گلستان

کدخبر:۶۶۰۴۶

البرز گلستان/باحضور استاندار گلستان

*فاز اول بهره برداری از ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی مددجویان کمیته امداد در گلستان انجام شد*.

 

❤به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان  ، عیسی بابایی ، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان  در آیین بهره برداری از فاز اول  ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد در روستای قراول تپه گنبد اظهار داشت: با اجرای طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره)  و فروش برق خورشیدی ، صاحب درآمد پایدار می شوند.

❤وی با اجرای طرح نیروگاههای ۵ کیلو واتی در قالب پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین ۵ دهک اول جامعه افزود : مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه  بانکی و مبلغ ۱۵میلیون تومان توسط کمیته امداد و مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز با مشارکت خیرین بصورت بلاعوض  برای اجرای این طرح پرداخت می شود.

❤مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی ، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره) ، شرکت توزیع برق ،  بانک و مددجو است و برهمین  اساس ، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی  به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

❤️استاندار گلستان: امروز کمیته امداد به عنوان یک شبکه توانمند منشا اثرات مفید در کشور است.

استاندار گلستان : اینگونه فعالیت ها را سبب توانمندسازی اقتصاد روستا محور در راستای رفع تبعیض و مغفول نشدن از محرومان بیان کرد و افزود: در این مدل، مسئولیت اجتماعی از سوی موسسه خیریه امید صباح ایفا شده که سبب تولید ثروت و شغل می‌شود.

وی همچنین فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد را تحول بزرگی برای اقتصاد و معیشت خانواده‌های مددجو دانست و افزود: این ایجاد اشتغال، هویت و عزت نفس، نگه‌ داشتن جمعیت در روستاها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به همراه آورده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۵:۵۲ ب.ظ

دیدگاه