علی نصیبی رئیس مشاوران جوان دستگاه های اجرایی گلستان: زمینه برای نقش آفرینی موثرتر پرسنل جوان در ادارات فراهم شود

علی نصیبی در نشست مشاوران جوان دستگاه های اجرایی گلستان:زمینه برای نقش آفرینی موثرتر پرسنل جوان در ادارات فراهم شود

به گرارش گروه جوان پایگاه خبری البرز گلستان نشست مشاوران جوان ادارات کل، سازمان ها و دانشگاه های استان گلستان برگزار شد.

در نشست مذکور علی نصیبی مشاور استاندار با اشاره به فلسفه وجودی فعالیت مشاوران جوان، از ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ایده ها و راهکارهای خلاقانه جوانان در جهت پویایی سیستم و تسریع در روند توسعه گلستان و به تبع آن توانمندسازی جوانان و پرورش مدیران فردا، به عنوان اصلی ترین وظایف مشاوران جوان ادارات و سازمان ها و دانشگاه ها نام برد.

وی با توجه به تخصص های عمدتا به روز، انگیزه و خلاقیت پرسنل جوان ادارات، خواستار ایجاد زمینه لازم برای نقش آفرینی موثرتر کارشناسان جوان در سیستم اداری شد و گفت: این موضوع علاوه بر ایجاد پویایی بیشتر در دستگاه های اجرایی، بستر لازم برای توانمندسازی پرسنل جوان، توسعه نیروی انسانی استان، و پرورش مدیران فردای گلستان را فراهم خواهد کرد

مشاور جوان استاندار ضمن اشاره به توجه ویژه به جوانان فعال غیردولتی در رویکرد حوزه مشاوران جوان از فعال شدن مشاوران جوان فرمانداری ها، کارگروه های تخصصی، و … خبر داد و گفت: علاوه بر این، به صورت ویژه و خاص در استان گلستان فعال سازی بیش از پیش کمیته های جوانان دهه هفتادی، دختران جوان، جوانان روستایی، و … را مدنظر داریم.

وی گفت: در نیمه دوم شهریورماه ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری ها صورت خواهد گرفت.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان گفت: در سطح استانی در بیش از ۶۰ اداره کل و سازمان و شرکت و دانشگاه مادر، مشاوران جوان فعال بوده و بعضا به تشکیل اتاق فکر، کارگروه های تخصصی، شورای جوانان، و … اهتمام ورزیده اند.

مشاور استاندار گلستان اظهار داشت: در ۲۲۰ اداره شهرستانی نیز مجموعه مشاوران جوان فعال شده اند.

علی نصیبی گفت: هر چند که در مجموعه مشاوران جوان چه در سطح استان و چه فرمانداری ها و چه ادارات، با مشکلی به نام نبود بودجه و نیروی انسانی مواجه ایم اما سعی شده با بهره حداکثری از فرصت های حداقلی در جهت تاثیرگذاری این مجموعه بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه مسئولان ارشد استان و در راس آن دکتر صادقلو استاندار گلستان، به مجموعه مشاوران جوان مثبت بوده و امیدواریم این نگاه به سایر مدیران نیز تسری یابد.

مشاور جوان استاندار گلستان افزود: یکی از مصوبات جلسه شورای اداری استان در دوم خرداد ۹۴ که در قالب صورتجلسه شماره ۶۰۲۳ تاریخ سوم خرداد به فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان ابلاغ شده، استفاده از ظرفیت های مشاوران جوان با هدف کمک به توسعه و پیشرفت استان بوده است.

علی نصیبی گفت: بدون اغراق اگر مجموعه مشاوران جوان با توجه به ظرفیت بالقوه ای که در بین حاضران، کارمندان جوان و …، وجود دارد بخواهد با انسجام و همگرایی در راستای شرح وظایف خود حرکت کند، می تواند باعث ایجاد تحول بزرگی در سطح استان شود.

وی متذکر شد: ما می خواهیم ظرفیت های جوانان متخصص و صاحبنظر و پویای استان را به جامعه معرفی کنیم که این خود مستلزم کاری هدفمند و مستمر و منسجم است.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان گفت: علاقه داریم استان گلستان در بحث مشاوران جوان، الگویی برای دیگر استان ها بوده و زمینه ساز تغییر نگاه به ظرفیت های جوانان باشد که این نیازمند همراهی و تلاش همه جانبه شما در عین لحاظ موانع گوناگون است.

مشاور استاندار گلستان اظهار داشت: با تشکیل اتاق فکر شورای مشاوران جوان ادارات و سازمان ها، سعی خواهیم کرد با استفاده از فکر جمعی در جهت پویایی مجموعه مشاوران در دستگاه های اجرایی اقدام کنیم.

علی نصیبی متذکر شد: نمی خواهیم فعالیت مشاوران جوان دستگاه ها، تنها در صدور یک حکم و افزوده شدن یک عنوان به رزومه افراد خلاصه شود بلکه براساس شرح وظایف از دوستان انتظار فعالیت را داریم.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان گفت: امیدواریم در همه ادارات کل و سازمان ها و شرکت ها و دانشگاه ها، نسبت به فعال سازی اتاق فکر، تشکیل کارگروه های تخصصی، شورای عمومی جوانان، مشاوران جوان ادارات زیر مجموعه، و … اقدام شود.

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: بخشی از موفقیت در این مسیر، به قدرت ابتکار و خلاقیت و مدیریت و تعامل و برنامه ریزی شخص مشاور جوان دستگاه اجرایی باز می گردد.

علی نصیبی متذکر شد: این مسئولیت، افراد پیگیر و پویا را می طلبد و مسلما اگر ناامیدی به سراغ هر یک از ما بیاید شکست در مسیر توانمندسازی و نقش آفرینی در فعالیت آن آن دستگاه حتمی است.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان گلستان خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی ها و فعالیت ها، حتما نگاهی به جوانان صاحبنظر، فعالان غیردولتی و سازمان های مردم نهاد که به نحوی حوزه فعالیت شان با مجموعه شما مرتبط است نیز داشته باشید.

نصیبی علی, [۱۶٫۰۸٫۱۵ ۰۷:۳۳]
بخش دوم

وی گفت: کارهای مثبت و خلاقانه خود در راستای شرح وظایف مشاوران جوان را رسانه ای کرده و از ظرفیت رسانه ها در جهت تبیین جایگاه مشاوران جوان و فعالیت آنها نهایت استفاده را بکنید.

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: نحوه فعالیت می بایست به گونه ای باشد که حتی اگر مدیری به بحث مشاوران جوان اعتقاد نداشت، با مشاهده تاثیرگذاری عملکرد و پویایی شما به این یقین برسد که فعالیت انجام شده سبب تحول در آن سیستم شده است.

علی نصیبی متذکر شد: با تعیین شاخص های ارزیابی، عملکرد مشاوران جوان دستگاه های مختلف سنجش خواهد شد.

وی گفت: نشست های شورای مشاوران جوان ادارات کل، سازمان ها، شرکت ها و دانشگاه های جامع از این پس در فواصل زمانی مشخص برگزار خواهد شد.

در این نشست همچنین محمود متقی معاون جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان و مشاور جوان مدیرکل به تشریح وظایف ستاد ساماندهی جوانان استان پرداخت.

متقی گفت: هماهنگی برخی امور مهم مربوط به جوانان برعهده این ستاد بوده و لازم است مدیران عضو با اهتمام لازم، در راستای حضور در نشست های ستاد و اجرایی شدن مصوبات عمل کنند.

مشاور جوان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و معاون فرهنگی و جوانان اداره کل مذکور اظهار داشت: با توجه به نیازهای جامعه جوان استان، عزم همگانی در راستای بهبود شاخص های اساسی مرتبط با جوانان استان یک ضرورت اساسی است.

محمود متقی همچنین از رتبه برتر ستاد ساماندهی جوانان استان گلستان در سطح کشور خبر داد و گفت: کسب این رتبه در پی ارزیابی وزارت ورزش و جوانان از عملکرد استان ها در سال ۹۳ صورت گرفته است.

در ادامه این نشست، مشاوران جوان ادارات و دستگاه های مختلف به ارائه نکته نظرات و راهکارهای خود در جهت پویایی مشاوران جوان در ادارات و سازمان ها و شرکت ها و دانشگاه ها پرداختند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه