حجت الاسلام دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: نخبگان و اندیشمندان جامعه اسلامی باید به دور تعصبات مذهبی برای وحدت و همدلی تلاش کنند

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:
نخبگان و اندیشمندان جامعه اسلامی باید به دور تعصبات مذهبی برای وحدت و همدلی تلاش کنند

حجت الاسلام دیلم گفت: در طول تاریخ ایادی استکبار به طرق مختلف در مقابل اسلام درآمده و قصد ضربه زدن داشتند.

البرز گلستان به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام دیلم در نمازجمعه اهل سنت کلاله ضمن ابلاغ سلام حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان خدمت نمازگزاران و مومنین اهل سنت منطقه گفت: حس مسئولیت پذیری یکی از موضوع های قرآنی و دینی مهمی است که مورد تاکید پیامبر (ص) پیامبر رحمت و مهربانی قرار گرفته است و همه باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه، دین مبین اسلام به موضوع معرفت و شناخت سفارش فراوان کرده است، افزود: انسان جاهل و انسانی که در جهالت غرق شده باشد نمی تواند اهل شناخت و معرفت باشد و هر چقدرم اهل عبادت باشد زیاد موفق نخواهد بود.

وی افزود: اما انسان اهل معرفت عبادتش کوتاه هم باشد اگر همراه با شناخت باشد ثوابش نزد خداوند متعال زیاد است‌.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور عبادت خداوند را وظیفه هر فرد مومن و مسلمان دانست و افزود: خداوند به عبادت و دعای ما نیازی ندارد بلکه انسانها را خلق و مسیر عبادت را هموار کرد تا بتوانیم راه حق و سعادت را پیدا کنیم.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه مسئولیت ما نسبت به خدمات و رسالت پیامبر(ص) بسیار سنگین است افزود: پیامبر اکرم (ص) برای امت اسلامی بسیار زحمت کشید و در راه رسالتش متحمل سختی های فراوانی شد و امروز وظیفه ما است که به سیره و سنت پیامبر (ص) عمل کرده و به دستورات پیامبر رحمت و برکت عمل نماییم.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه داریم چشم بسته سنت فردی، اجتماعی، خانواده داری و حکومت داری را پیامبر (ص) را رعایت و به سرانجام برسانیم زیرا هرچه از سنت و سیره پیامبر اکرم د شویم درون گرداب نفس و دنیاپرستی گرفتار می شویم.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امت پیامبر (ص) نباید اهل افراط و تفریط باشد افزود: افرادی که جلوتر از سنت و سیره پیامبر اکرم باشند در مسیر باطل قدم خواهند گذاشت و افرادی هم که عقب بمانند و همراه و همسوی سنت پیامبر نباشند رستگار نخواهند شد.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه پدید امدن افرادی مانند داعش، القاعده، شیعه انگلیسی و سنی امریکایی در بدنه امت اسلامی توسط استکبار و ایادی ان است گفت: در طول تاریخ اسلام ایادی استکبار به طرق مختلف در مقابل اسلام درآمده و قصد ضربه زدن به ان داشتند و به بهانه های مختلف در مقابل پیامبران الهی و معادل سازی ناصحیح بودند.

وی با تاکید براینکه امروز نخبگان و اندیشمندان جامعه اسلامی باید به دور از تعصبات بیجای مذهبی در کنار هم برای وحدت و یکدلی اسلام تلاش کنند افزود: باید همه امت اسلامی با همدلی و یکدلی هم عبادت کنیم و هم در برابر طاغوت زمان و استکبار بایستیم.

وی در خاتمه سخنان خود یکدلی و حس نوع دوستی مردم استان را در ایام سیل، زلزله و اکنون کرونا به فال نیک گرفت و افزود: حس نوع دوستی مردم متدین و انقلابی ما در کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان بر جهانیان ثابت شده است و امروز وظیفه مهم دیگر ما رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن می باشد که برای حفظ و سلامتی و قطع شیوع بیماری کرونا واجب و ضروری است تا زحمات کادر درمان، مسئولین و علما ما هدر نرود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۵ ب.ظ

دیدگاه