اولین تولیدکننده یخچال فریزر هوشمند در شمال کشور میزبان نخستین همایش صنعت لوازم خانگی در استان گلستان ،شهرستان کردکوی

کدخبر:۶۵۱۲۹

البرز گلستان /کیخامدیر کارخانه  یخچال سلزی گلستان از برگزاری نخستین همایش صنعت لوازم خانگی در ۲۰ مهر ماه سال جاری در شهرستان کردکوی خبر داد.

دکترابوالفضل کیخا  اظهار کرد: اولین همایش صنعت لوازم خانگی در گلستان ۲۰ مهر ماه جاری با حضور ۱۲ استان در شهرستان کردکوی برگزار می شود.

وی از برنامه های این همایش برگزاری کلاس آموزشی، سخنرانی، هم‌اندیشی بین گروه های مختلف تولیدکننده و فروشنده و نمایندگی های خدمات پس از فروش در خصوص آینده صنعت لوازم خانگی و تجلیل از فعالان این عرصه را از برنامه های نخستین همایش صنعت لوازم خانگی نام برد.

مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی هیرکانیا با بیان اینکه ما تنها تولید کننده لوازم خانگی در گلستان و اولین تولیدکننده یخچال فریزر هوشمند در شمال کشور هستیم، بیان کرد: شرکت هیرکانیا نخستین شرکت در شمال کشور است که یخچال هوشمند را طراحی و تولید کرده که این محصول هم‌اکنون نیز در بازار موجود است.

کیخا با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار نوع محصول یخچال فریزر کمبی(فریزر پایین)، یخچال تک، فریزر تک و یخچال فریزر دوقلو هوشمند در کارخانه هیرکانیا تولید می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت ما روزانه ۸۰ دستگاه است که با این میزان تولید، ۵۰ درصد ظرفیت ما خالی است.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از نیمی دیگر از ظرفیت تولید کارخانه به ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم که مسئولان تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن را وعده داده‌اند، تصریح کرد: بیش از یک و نیم سال است که در حال پیگیری برای دریافت تسهیلات هستیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم.

مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی هیرکانیا از فعالیت ۵۴ نفر نیروی اداری و تولیدی و ۲۵۰ نیروی غیرمستقیم با شرکت یخچال سازی هیرکانیا خبر داد و یادآور شد: همچنین ۳۰۰ نماینده فعال خدمات پس از فروش در سطح کشور با ما همکاری می کنند، البته با دریافت تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برای ۸۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد می شود و به دنبال آن اشتغالزایی غیرمستقیم هم افزایش می یابد.

کیخا با بیان اینکه در ادوار گذشته که فعالیت کارخانه آغاز شده ۱۰۰ درصد خدمات پس از فروش را ارائه کردیم، گفت: محصولات تولیدی کارخانه هیرکانیا دو سال خدمات پس از فروش و پنج سال ضمانت کمپرسور دارد، خوشبختانه میزان مرجوعی ما در سال ۹۸ صفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی به فرهنگ سازی برمی گردد، با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی، توضیح داد: افزایش قیمت لوازم خانگی را نمی‌توان به تولیدکننده یخچال نسبت داد، قیمت برخی از قطعات یخچال هر هفته رو به افزایش است و در این شرایط صعودی افزایش قیمت به عنوان تولیدکننده تنها کاری که می توانیم انجام دهیم رساندن سود خود به حداقل است.

گلستان میزبان نخستین همایش صنعت لوازم خانگی/ برنامه‌ریزی‌ها به نفع تولیدکننده نیست

مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی هیرکانیا تأکید کرد: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و نمی توانیم به طور مداوم متحمل ضرر و زیان شویم چراکه در نهایت مجبور به تعطیلی کارخانه می‌شویم اما برای رعایت حال مصرف‌کننده تلاش ما دریافت حداقل سود است به همین علت در حالی که امسال شرکت های بزرگ ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتند ما محصولات تولیدی خود را با افزایش ۱۲ درصدی روانه بازار کردیم.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط تولید جدید/ بیشترین سود تولید در جیب دلالان است

کیخا از برنامه ریزی برای فعالیت فاز دوم کارخانه و راه اندازی خط تولید جدید خبر داد و گفت: هنوز وارد بخش صادرات نشدیم اما زیرساخت های آن در حال شکل گیری است و وضعیت کشورهایی مانند عراق، افغانستان و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

وی به تأثیر حذف ارز ترجیحی و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران بر روند تولید اشاره کرد و توضیح داد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در کنار مجوز ۱۸ درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی برای ما چالش برانگیز شده است، متأسفانه برنامه‌ریزی ها به نفع تولیدکننده نیست و همیشه بیشترین سود از آن دلالان و واسطه ها است.

مدیرعامل شرکت یخچال‌سازی هیرکانیا با تأکید بر اینکه نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستیم، خاطرنشان کرد: در حالی که شرکتی با این ظرفیت و توانمندی در استان گلستان وجود دارد اما حمایت‌ها از ما کافی نیست، ما می‌خواهیم استان گلستان در سال آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

کارخانه یخچال سازی هیرکانیا که به عنوان تنها تولید کننده لوازم خانگی در گلستان و اولین تولیدکننده یخچال فریزر هوشمند در شمال کشور شناخته می شود از سال ۸۹ در شهرک صنعتی کردکوی شروع به کار کرده و از سال ۱۴۰۰ محصولات تولیدی خود را با رویکرد و مدیریت جدید وارد بازار می کند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۳ ب.ظ

دیدگاه