طی یک سال گذشته ایران از ۱۳۷ کشور دنیا واردات داشته است و به ۱۵۹ کشور نیز کالا صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان در میان ۱۳۷ کشوری که به ایران کالا صادر کرده اند، نام برخی کشورها خودنمایی می کند. به غیر از کشورهای صاحب صنعت نظیر چین که بیشترین واردات ایران را پوشش می دهد، برخی کشورهای گمنام نیز موفق شده اند به ایران صادرات داشته باشند.

گواتمالا، اوگاندا، السالوادور، بوتسوانا، تیمور شرقی، جیبوتی، رواندا، زیمبابوه، ماداگاسکار، ماکائو، نپال، هندوراس، مولداوی و سایر کشاورهای خارجی، عناوینی است که در لیست کشورهای صادرکننده کالا به ایران در سال گذشته قرار گرفته است.

عموم این کشورها حجم کوچکی از واردات ایران را به خود اختصاص داده اند.

میزان صادرات برخی از این کشورها به ایران در ادامه آمده است.

گواتمالا: آمارهای گمرک نشان می دهد که سال گذشته به میزان ۶ هزار و ۸۰۰ کیلیو گرم کالا که ارزش آن ۱۶ هزار و ۴۴۲ دلار برآورد شده است، از کشور گواتمالا کالا وارد کرده ایم. ارزش ریالی این کالاها ۴۳ میلیون تومان بوده است.

اوگاندا: طی یک سال گذشته از کشور اوگاندا ۵۲ هزار و ۹۸۷ دلار واردات انجام شده است که ارزش ریالی آن ۱۳۴ میلیون تومان بوده است. وزن کالاها یوارداتی از این کشور ۶۳ هزار و ۱۰۰ کیلیوگرم بوده است.

بوتسوانا: طبق اعلام گمرک ایران یکی از کشورهای طرف معامله با ایران طی ۱۲ ماه سال گذشته، کشوری به نام بوتسوانا بوده است که از این کشور ۷۷۶ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۷ هزار دلار و ارزش ریالی ۱۴۶ میلیون تومان وارد شده است.

تیمور شرقی: این کشور ۱۵۴ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۱۲۶ هزار دلار و ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان به ایران صادر کرده است.

جیبوتی: این کشور ۴ تن کالا به ارزش ۴ هزار و ۷۷۴ دلار و ارزش ریالی ۱۲ میلیون تومان به ایران ارسال کرده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۰ ب.ظ

دیدگاه