خاطرات سفرنامه اربعین حسینی به کربلا و نجف : ازعلیرضا غلامی نژاد گلستان ، کردکوی

کدخبر:۶۴۵۸۰

*سفرنامه اربعین حسینی**

البرز گلستان/از نماز ظهر و صرف ناهار در حیاط حسینیه حدودا ۳ ساعت استراحت کردیم و ساعت سه نیم بیدار شدیم و به حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) رفته و پس از زیارت ، به حسینیه بازگشتیم. در مسیر حرم تا حسینیه چادر بزرگ و موکب ها و ایستگاه صلواتی زیادی مستقر بود که ناهار و شام و صبحانه می داد و ما هم با استقبال خدمت گزاران روبه رو می شدیم و با انواع شربت های ناب و چای عراقی و ایرانی پذیرایی می شدیم

خیابان های اطراف حرم پر از جمعیت بود، و به سختی رفت و آمد می شدولی قبل از حرکت به حسینیه برای اظهار ارادت بیشتر و متبرک شدن، به طرف بین الحرمین حرکت کردیم وباهم عکس های یادگاری و فیلم گرفتیم .

بهرحال بعد از زیارت به طرف حسینیه که کوله پشتی هایمان آنجا بود رفتیم که مسئولن حسینیه عنوان کردند که امشب این مکان اختصاص به بانوان دارد و ما مجبور شدیم کوله ای خود را برداریم و به دنبال حسینیه دیگر برویم که خوشبختانه حسینیه دیگری که متعلق به عراقی های حله اختصاص داشت رفتیم لذا پس از استقرار و گذاشتن وسایل، برای تجدید وضو و آماده شدن برای نماز مغرب به وضو خانه رفتیم و بعد از آن نماز را بصورت جماعت به امامت یکی از زائرین عراقی که با لهجه بسیار زیبا نماز خواندیم

و بعدازنماز تصمیم داشتیم که دوباره به حرم برویم ولی به نظر می رسد بخاطر خستگی و پیاده روی سه روزه که حدودا ۱۰۰کیلومتر را از جاده علما طی کرده بودیم برنامه حرم کنسل شود وفردا صبح انجام شود.

پس از حدود یک ساعت احساس کردم که همراهان خسته اند. به ایشان پیشنهاد استراحت دادم و بنده هم طبق معمول شبها دیر می می خوابیدم مجبور شدم تنهایی به اطراف حسینیه بروم وبا نوشیدن چای عراقی و قدم زدن در اطراف دوباره به حسینیه بر گردم .