کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی بمناسبت هفته دولت عملکرد یکساله این اداره را باختصار تبیین کرد

کدخبر:۶۳۹۶۱

البرز گلستان/کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی بمناسبت هفته دولت عملکرد یکساله این اداره را باختصار تبیین کرد:

پاره ای از اقدامات و عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی طی یک سال گذشته

۱- تامین و تهیه ۱۲۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد نیات موقوفات و بقاع متبرکه و توزیع بین اشخاص کم برخوردار

۲- تامین و طبخ چند هزار پرس غذای گرم در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و توزیع بین عزادارن و اهالی محله های کم برخوردار از محل درآمد نیات موقوفات مرتبط.

۳- اجرای طرح مهر تحصیلی با تامین ۱۲۰ بسته حمایتی شامل کیف و نوشت افزار و توزیع و تقدیم به دانش آموزان خانواده های بی بضاعت مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه شهرستان کردکوی از محل درآمد نیات موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین.

۴- کمک مالی به ۸۰ هیئت و مکان مذهبی حوزه شهرستان کردکوی جهت اقامه و برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار در ماههای محرم و صفر از محل درآمد نیات موقوفات مرتبط.

۵- اقدام و اهتمام در جهت عمران و آبادانی موقوفات و بقاع متبرکه، من جمله :

الف- لایه روبی و احیاء قنات متروکه موقوفه امامزاده عبداله، فضل اله(ع) روشن آباد جهت بهره برداری و افزایش درآمد امامزاده.

۱- اجرای عملیات عمرانی بازسازی ساختمان امامزاده قاسم(ع) چهار کوه شامل اجرای مراحل:( زیرسازی، فنداسیون- کف کرسی- دیوار چینی- کلاف و خرپای آهنی)

۲- تامین و هزینه کرد مبلغ هفتصد میلیون تومان جهت تکمیل اسکلت و دیوارچینی ساختمان مرکز فرهنگی، قرآنی آستان مقدس امامزاده عبداله، فضل اله(ع) روشن آباد از محل درآمد امامزاده و مساعدت اداره کل اوقاف گلستان.

۳- اخذ مجوز و احداث نهالستان صنوبر هیبرید رقم مفید در محل اراضی موقوفه امیرسیدرضی الدین روشن آباد که گونه مذکور از درختان سریع الرشد، دارای تنه صاف و سیلندریک و سازگار در مناطق آب و هوای گرم و کویری، خاک شور و مرطوب بوده و بمنظور صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی، خودکفایی در تولید چوب و محصولات ناشی از آن و کویر زدایی قابل استفاده و بهره برداری می باشد.

۴- احداث گلخانه پرورش گل و گیاه زینی در محل اراضی موقوفه امیرسید رضی الدین روشن آباد.

۵- احداث خانه خادم بمنظور اسکان و استقرار خادم در محل آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ جهت بازگشایی و بهره برداری تمام وقت اهالی و زائرین گرانقدر از زیارت و برکات معنوی امامزاده واجب التکریم

۶- تعمیر غسالخانه و احداث سردخانه نگهداری اموات در محل آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) روستای النگ جهت خدمات رسانی به مردم متدین و ولایت مدار این روستا و اهالی مجاور.

۶- پوشش ۵۰ نفر از خادمین امامزادگان و مساجد حوزه شهرستان کردکوی تحت بیمه تکمیلی درمانی، جهت بهره مندی از مزایا ، خدمات و حمایت های درمانی این بیمه.

۷- جذب، تامین و اختصاص مبلغ سیصدو پنجاه میلیون تومان جهت مساعدت مالی به تعدادی از مساجد و اماکن مذهبی در دست عمران از محل دارایی تملک دارایی شهرستان و پیگیری نماینده محترم مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی.

۸- پیگیری و اخذ ۲۲ فقره سند مالکیت اماکن مذهبی بمنظور تثبیت و تحکیم آنها و ممانعت از تعدی و تعرض.

۹- اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه حوزه شهرستان کردکوی در ایام تعطیلات نوروزی جهت خدمات رسانی و رفاه حال زوار و گردشگران زیارتی، سیاحتی.

۱۰- اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان کردکوی و برگزاری کلاسهای قرآنی، هنری، علمی، معارف، سرگرمی و اردوهای تفریحی در این طرح، جهت غنی سازی اوقات فراغت نونهالان و دانش آموزان از محل درآمد و عایدی بقاع متبرکه.

۱۱- برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم غرب استان گلستان و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی.

۱۲- اجرای چندین ویژه برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان همراه با ویژه برنامه تجمع فعالان قرآنی، محفل انس با قرآن کریم و صرف افطار از محل منابع نیات موقوفات مرتبط و درآمد بقاع متبرکه و با همکاری موسسات قرآنی.

۱۳- برگزاری مراسمات مذهبی و سوگواری در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر شامل « لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی و …» در جهت تبلیغ فرهنگ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا از محل منابع نیات موقوفات مرتبط

۱۴- افتتاح و فعال سازی مراکز افق امامزادگان با حضور مسئولین کشوری و استانی و برگزاری ده ها مراسمات ادعیه و سایر برنامه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی و انقلابی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه.

۱۵- درخواست و اعزام مناسبتی روحانیون حوزه علمیه قم و روحانیون بومی به تعداد ۱۵ روحانی جهت استقرار در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای تبلیغ فرهنگ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا همراه با برپایی خیمه های معرفت، برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی ، نماز جماعت و … در ایام ماه مبارک رمضان و محرم الحرام.

۱۶- اعزام مبلغین در دهه صفر به مدارس حوزه شهرستان کردکوی با هماهنگی آموزش و پرورش جهت حضور و تبلیغ نشر معارف اسلامی ، با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی.

تلاش در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ و نقش وقف

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه