مژده شورای آموزش و پرورش شهرستان کردکوی به شهروندان : افتتاح اولین مدارس پسرانه استعداد های درخشان غرب گلستان (مهر۱۴۰۰ )درشهرستان کردکوی

کدخبر:۴۹۵۷۳

به گزارش البرز گلستان/ با حضور حاج آقا شیخی امام جمعه ،بیدلی معاون فرماندار، قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش ،بهرامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز افتخاری رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهرستان ودیگر اعضاء جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کردکوی برگزارشد.

مهدی بیدلی معاون فرماندار با اشاره به شاخص آموزشی در برآورد کشورهای توسعه یافته و پیشرفته گفت:یکی از برجسته ترین کارهای آموزش و پرورش استقرار مدارس استعددادهای درخشان است که با توجه به کیفیت آموزش این مدارس، باعث بالا رفتن کمی و کیفی آموزش در شهرستان می گردد.
وی درادامه افزود:بهره گیری ازقوانین در راستای بهره گیری از ظرفیت پرداخت مالیات با هماهنگی نوسازی وتجهیز مدارس برای ساخت مدارس جدید با تشکیل کارگروه تخصصی اهمیت ویژه ای دارد.

شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به نگاه رهبری به جریان نخبه پروری درعرصه های مختلف ایجاد مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان و بهره گیری از این ظرفیت اهمیت ویژه ای دارد و جای تقدیر و تشکر از مدیر آموزش و پرورش دارد.
وی در ادامه : پیرامون حمایت از زندانیان وکمک به رهایی از زندان خصوصا اگر همکار باشد باحمایت زیر مجموعه های ادارای تلاش گردد تا نتیجه مطلوب حاصل گرددواز قوانین حمایتی مالی در بهره گیری از ظرفیت قوانین برای ساخت و سازها که اهمیت ویژه داردبهره برداری شود.
شیخی افزود: پیرامون همراهی و همکاری در برقراری ارتباط با خیرین (شرکت رعنا) و صحبت پیرامون اجرای پروژه های جدید با دیگر ادارات و ارگانها این آمادگی وجود دارد.

قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش درخصوص تمهید مقدمات برای مدارس استعدادهای درخشان گفت:مهر ۱۴۰۰ در شهرستان کردکوی برای اولین بار مدارس استعداد های درخشان با هماهنگی با سازمان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) صورت پذیرفته است و آخرین مدرسه استعدادهای درخشان پسران متوسطه استان گلستان متوطه اول با ظرفیت ۲۸ دانش آموز ومتوسطه دوم پسران با۲۲ دانش آموز در غرب استان گلستان در شهرستان کردکوی شروع بکار می کند.
وی افزود: جا نمایی برای این آموزشگاه با توجه به فضاهایی که نیاز داردو توسعه این فضا ها در سال های بعد برا ی آن دردر شهرستان کردکوی پیش بینی شده است که از هر حیث پاسخگوی این آموزشگاه استانی است.
رایجی گفت: این آموزشگاه با عث بالا رفتن کیفیت آموزشی در شهرستان می شودو با توجه به وجود اساتید مجرب در منطقه ،جذب ۲درصد دانش آموزان باهوش شهرستان که به دیگر شهرها می روند می گردد و علاوه بر آن دانش آموزان شهرهای غرب استان را جذب می نماید و فرصت مناسب برای رشد دانش آموزان ما ایجاد می کند.

محمدصالح افتخاری رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهرستان گفت:جا دارد به مدیر پرتلاش آموزش و پرورش که توانستند با پیگیریهای خود باعث ایجاد مدارس( سمپاد) استعدادهای درخشان برای اولین بار درشهرستان شوند و قول مساعدت قابل توجه در آزاد سازی یک زندانی فرهنگی محترم را دادند.

سید مهدی مداحی رئیس اداره سوادآموزی گفت:درسال تحصیلی جاری ۱۴۵ نفر کم سواد وبیسواد جذب شد و برای اولین سال حجم ابلاغی کامل درشهرستان کردکوی به اجرا درآمدوتعداد۹۵ نفر جذب کلاسهای مقدماتی ،تعداد ۴۰نفر درکلاسهای آموزش تکمیلی وتعداد۱۰نفر در کلاسهای تثبیت سواد شرکت کردندوتعدداد۲۷کلاس ساماندهی شدو ۱۹ آموزش دهنده که ۸نفر آنان فرهنگی و مابقی آموزش دهندگان آزاد می باشند تشکیل شد.
وی افزود: ۳کلاس آموزشی توانمند سازی ویژه آموزش دهندگان برگزارگردیدوبه آنان تاکید می گردد که در کلاسها علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن ،آموزش مهارتهای اولیه زندگی ،آموزش عملی نماز وقرائت صحیح به سوادآموزان مورد توجه قرارگیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه