دکتر زنگانه استاندار گلستان در جمع خبرنگاران قرار گاه شهید همدانی :باید تلاش کنیم که سرانه تولید در استان را در افق ۱۴۰۴ به میانگین کشوری برسانیم

کدخبر؛۶۳۹۱۹

البرز گلستان/

دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی در حضور پیدا کرد واظهار کرد: اقدامات ارزشمند شما باعث می‌شود که‌امیدی که مردم به دولت دارند تقویت شود و از زحمات شما به عنوان افسران جنگ روایت‌ها تقدیر می‌کنم و اقدام شما بسیار ارزشمند است.

استاندار گلستان ادامه داد: در مراسمی که به مناسبت هفته دولت در نظر گرفته شده بنا ما برای تقدیر از اصحاب رسانه تجمیع دو برنامه هفته دولت و مراسم روز خبرنگار به صورت مشترک است، به دلیل اینکه وزیر ارشاد به استان سفر کرد مراسمی را با حضور وزیر برای خبرنگاران در نظر گرفتیم؛  اما در کنار آن تجلیل از این قشر فرهیخته را در هفته دولت برای اصحاب رسانه در نظر گرفتیم.

زنگانه یادآور شد: باید تلاش کنیم استان گلستان را از این وضعیت نامناسب که از نظر شاخص‌های اجتماعی دارد خارج کنیم، سرانه تولید ما ۵۰ درصد سرانه کشوری است و از این نظر جزء چهار استان انتهایی کشور به شمار می‌رویم و این زیبنده استان نیست.

وی گفت: باید تلاش کنیم که سرانه تولید در استان گلستان را در افق ۱۴۰۴ به میانگین کشوری برسانیم و این کار سختی است ولی شدنی و چشم انداز خوبی برای استان در نظر گرفتیم و بنابراین در این افق، استان گلستان باید تولید ناخالص آن از ۵۶ همت به ۱۱۲ همت برسد.

این مقام مسئول افزود: برای اینکه بتوانیم سرانه تولید ناخالص استان با کشور برابر شود باید ۲۲۴ هزار میلیارد تومان حداقل سرمایه‌گذاری در استان اتفاق بیفتد تا بتوانیم در استان به این هدف برسیم.

زنگانه به اعتبارات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور یک عدد قابل توجه‌ای بود و با احتساب مصوبه ارزی نیروگاه و همچنین مصوبه که برای پتروشیمی در نظر گرفته شده به بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد و دولت گام بزرگ خود را در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه دولت گام بلند خود را برداشته و باید دندان طمع از اعتبارات دولتی بکشیم و به فکر جذب سرمایه‌گذار در استان باشیم، افزود: باید صادرات استان گلستان از ۱۲۴ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: برای این منظور ۳۰ سند بخشی در استان در نظر گرفته شده تا بتوانیم به این شاخصه رشد اقتصادی در استان گلستان دست پیدا کنیم.

زنگانه تصریح کرد : در هفته دولت سه هزار و ۲۱۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده که اعتبار آن بالغ بر ۹ هزار ۹۲۶ میلیارد تومان شامل می‌شود.

وی گفت: تعداد طرح اقتصادی و پروژه‌های افتتاحی دو هزار و ۲۴۰ مورد در نظر گرفته شده است و این سیاستی است که رئیس جمهور در نظر دارد.

زنگانه خاطرنشان کرد: شروع عملیات ۳۷۵ طرح و پروژه را از هفته دولت خواهیم داشت، گرچه سیاست ما این است که پروژه‌های نیمه تمام را در استان اجرایی کنیم ولی ناگزیر هستیم که برخی از پروژه‌ها مثل خلیج گرگان را اجرایی کنیم تا فرصت‌ها در استان به تهدید تبدیل نشود.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۲ ب.ظ

دیدگاه