کرایلومدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان: یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد اینجه برون ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای این منطقه است

کدخبر:۶۳۸۱۷

البرز گلستان/حمزه کرایلو، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی:شرایط کنونی ما به گونه‌ای است که ناگزیر از رفتن به سمت آموزش‌های مهارتی هستیم و این آموزش‌ها کم کم در سبد خانوار جای خود را پیدا می‌کند.

وی افزود:در ۱۸ مرکز دولتی با ۱۱۸ کارگاه، ۵۴۰ رشته مهارتی آموزش داده می‌شود. در هفته ملی مهارت برای اولین بار ۸۰ برنامه در قالب ۳۵۰ مراسم برگزار شد و ۱۱۰ سفیر در ۱۱۰ روستای استان گلستان حضور پیدا کردند.

وی گفت:۱۲۰ مربی در سطح استان داریم که با توجه به تعداد مراکز آموزشی و حدود ۱۰۰۰ روستا با کمبود مربی مواجه هستیم. با سامانه سام فرصتی ایجاد شد تا ۱۰۰۰ نفر ثبت نام کنند تا در حوزه آموزش‌های مهارتی به کارگیری شوند.

کرایلو گفت :یکی از طرح‌ها در حوزه آی تی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با نام ” نخلستان” در زمینه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر برنامه‌های حوزه مهارتی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:طرح ” کهاد” نیز برای دانشجویان در حال تحصیل پیش بینی شده است تا متناسب با مدرک تحصیلی و نیاز بازار ۵۴۰ ساعت آموزش مهارتی ببینند.

مدیر کل فنی وحرفه ای استان گلستان افزود:پیش بینی می‌شود در منطقه آزادتجاری ۴۰ هزار شغل ایجاد شود و یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای این منطقه آزاد است.

وی گفت :تا هفته دولت سال قبل ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۹۵ نفر ساعت آموزش مهارتی داده شد که این آموزش‌ها از هفته دولت پارسال تاکنون به ۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت رسیده است.

وی سپس در ادامه گفت:۴۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب بخش آموزش فنی و حرفه‌ای در سفر دولت سیزدهم به استان مصوب شده بود که همه آن اختصاص پیدا کرد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۵ ب.ظ

دیدگاه