ملاقات دکتر خسرویان رئیس دانشکاه فنی و حرفه ای کشور با دکتر زنگانه استاندار گلستان

کدخبر:۶۳۱۳۶

البرز گلستان/ملاقات دکتر خسرویان ریاست محترم دانشکاه فنی و حرفه ای با استاندار محترم گلستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ظهر امروز مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ دکتر خسرویان ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه دکتر غفاری سرپرست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با جناب آقای دکتر زنگانه استاندار محترم گلستان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه دکتر خسرویان با اشاره به تفاوت های دانشگاه فنی و حرفه ای از نظر ساختار، نوع آموزش رسالت و ماموریت با سایر دانشگاه ها، به تفسیر اکوسیستم دانشگاه و تاثیر آن بر کارآفرینی و تجاری سازی علم پرداخت.

از این رو تلاش سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای پایدار سازی منابع دانشگاه جهت رشد و ارتقای هر چه بهتر مراکز می باشد.

در ادامه دکتر زنگانه، استاندار محترم گلستان با اشاره به ضرورت تناسب بین جذب دانشجو و بازار کار، گفت: نیاز سنجی ضرورت امروز دانشگاه است و از این طریق می توان این تناسب را برقرار کرد. وی ادامه داد: یکی از وظایف و رسالت های مهم استانداری گلستان حمایت از علم و دانشگاه هایی است که در حوزه مهارت آموزی فعالیت دارند، می باشد و استانداری گلستان حمایت خود از  دانشگاه فنی و حرفه ای را اعلام میدارد.

همچنین در این جلسه دکتر غفاری سرپرست محترم دانشگاه فنی حرفه ای استان گلستان ضمن معرفی مختصر دانشکده و آموزشکده‌های استان، با اشره به ظرفیت آموزشی مهارت محور،  کارگاه و آزمایشگاه های به روز و تخصصی، کادر آموزشی و اعضای هیات علمی توانمند؛  مهارت آموزی، تبدیل علم به ثروت، کارآفرینی، اشتغالزایی و تجاری سازی علم را از مهمترین اهداف و رسالت های این دانشگاه برشمرد و گفت: رویکرد دانشگاه استان گلستان حرکت جهادی به سمت اهداف مذکور می باشد.

سپس  دهنوی “معاون امور اقتصادی استانداری گلستان” به اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای آنها در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه نسل چهارم پرداخت .

امتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

دیدگاه