مناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:شمار ایستگاه‌های مترو پایتخت به ۱۳۲ ایستگاه رسید/ برای اولین باردریکسال، ۱۲ ایستگاه مترو تمام می‌شود

کدخبر:۴۹۱۸۹

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از افتتاح رسمی ایستگاه‌های مترو دولاب و قیام، ابراز امیدواری کرد تعداد دیگری از ایستگاه‌های آماده افتتاح مترو تهران در روزهای ۲۰ و ۲۵ اسفند ۹۹ به بهره‌برداری برسند.

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، پیروز حناچی، شهردار تهران وعده داده بود که در سال ۹۹، دوازده ایستگاه جدید مترو به ایستگاه‌های مترو پایتخت اضافه شود. دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر در ۲۷ آذر و دو ایستگاه دولاب و قیام در ۱۴ اسفند ماه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیدند.

سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید که عملیات اجرایی این ۸ ایستگاه هم واقعا تمام شده است و ابراز امیدواری می‌کند این ایستگاه‌ها تا پایان سال وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم شوند.

سید مناف هاشمی در حاشیه افتتاح دو ایستگاه جدید مترو که روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ماه افتتاح شد، در گفتگویی که از شبکه پنج سیما پخش شد، گفت: شمار ایستگاه‌های مترو پایتخت به ۱۳۲ ایستگاه رسید.

معاون شهردار تهران افزود: عملیات احداث ۸ ایستگاه دیگر مترو تهران واقعا تمام شده است. تا پایان سال چند ایستگاه دیگر مترو تهران هم آماده خدمت‌رسانی به مردم می‌شود. با تلاش شبانه‌روزی امیدواریم تعدادی ایستگاه را در ۲۰ اسفند ماه و تعداد دیگری را هم شاید بتوانیم در ۲۵ اسفند ماه افتتاح کنیم.

مناف هاشمی همچنین ۲۹ دی ماه در حاشیه مراسم تکمیل ورودی‌های ایستگاه «کمیل» و راه‌اندازی ورودی مستقل ایستگاه «مهدیه» برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی، گفته بود: تا پایان سال ۹۹ افتتاح ۱۰ ایستگاه دیگر مترو جز تعهدات شهرداری است؛ البته با توجه به اینکه تجهیزات مترو خارجی است و ممکن است به موقع به ما نرسد، شاید افتتاح یک یا دو ایستگاه به سال ۱۴۰۰ منتقل شود. اما تمام تلاش‌مان این است که تا پایان سال با تلاشی که همکاران دارند و با اختصاص منابع در اختیار به تعهدات خود عمل کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد سال ۹۹ یکی از سال‌های خوب تهران است که ۱۲ ایستگاه و چند ورودی جدید به شبکه حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود.

معاون شهردار تهران به تازگی نیز در جمع پیمانکاران مترو گفته است: نگران پول نباشید؛ به وعده‌هایمان عمل می‌کنیم. اولین بار است که در یکسال، ۱۲ ایستگاه مترو تمام می‌شود. حتما اگر مشکلات حل شود تا عید می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم و شاید افتتاح چند ایستگاه را برای عید بگذاریم اما مردم می‌توانند از ایستگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایستگاه شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، یادگار امام(ره) و شهرک آزمایش که همگی مربوط به خط ۶ و ایستگاه‌های آهنگ و شهید محلاتی در خط ۷ مترو تهران، شانس بیشتری برای افتتاح در روزهای باقی مانده از اسفند ماه ۹۹ دارند./ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاه