حجت السلام احمدی عضوستادتحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور:وحدت امت اسلام” دستاورد بنیادین انقلاب اسلامی است که چهل سال تمام برای امت اسلامی افتخارات بزرگی آفریده است

“وحدت امت اسلام” دستاورد بنیادین انقلاب اسلامی است که چهل سال تمام برای امت اسلامی افتخارات بزرگی آفریده است.
احمدرضا احمدی عضوستادتحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
از زمره ذی قیمت ترین دستاوردهای مبارک انقلاب اسلامی “وحدت جماعت تسنن و تشیع” است که با پیروزی انقلاب اسلامی متولد و نظام اسلامی و کارگزارانش بطور اجماع بدان متعهدند.
مبدع و مبتکر این پدیده فرهنگی،سیاسی و اجتماع از یادگارهای شخصیتی است که افق نگرش استراتزیک او حتی بر دشمنان او قابل انکار نیست و آن شخصیت بی نظیر کسی نیست جز امام خمینی رضوان الله تعالی علیه.
اگرچه پیشنهاد “وحدت امت اسلامی” از سوی آن فقید راحل با اجماع جهانی مواجه شد و در آن روزها شاید حتی بسیاری از نخبگان سیاسی وحدت شیعه و سنی را در حدود ثغور جغرافیای ایران اسلامی تصور می کردند و جز معدود افرادی که نقش انقلاب اسلامی را محدود به ایران نمی دانستند و جهانی می اندیشدند و هنوز نیز مصالح اسلام و مسلمین را در سطح بین الملل و جهانی مدیریت می کنند و همپای امام خمینی(ره) در این راستا حرکت کرده و حرکت می کنند؛ امروز که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم این وحدت امت اسلامی را از “افتخارات گذشته” و استمرار آن را “امید به آینده” جهان اسلامی تلقی می کنند.
امت واحده مسلمین ذیل پرچم “لااله الا الله”و “محمدرسول الله” از دستاوردهای بنیادین خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی است و هرگز اوحدی از مردم مسلمان بر ضرورت آن تردیدی ندارد و نظام اسلامی در همه دولت های پیشن و حال به حقیقت اذعان داشته و پایبند هستند و از برکت وحدت مسلمین و اطاعت از رهبری امامین انقلاب اسلامی فتنه های جهانی را خنثی و از “اسلام ناب” صیانت و حفاظت کرده اند؛ و از این منظر نقش همه دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی ممتاز ارزیابی می شود.
نقش “وحدت امت اسلام” در چهل ساله ی انقلاب اسلامی آنقدر برجسته و گرانسنگ است که باز خوانی آن در جای جای جمهوری اسلامی مایه مباهات و درسی برای همه ما بالاخص جوانان [از هردو مذهب شیعه و سنی] است.
چه کسی حضور فداکارانه مرد و زن،و پیروجوان شیعه و سنی را در درون کشور و در دفاع مقدس، مبارزه با توطئه های فتنه گران و تفرقه افکنان آنهم در حد اعلای انتظار، می تواند انکار کند و در سطح جهانی و برون مرزی می توان اثرات و برکات پدیده وحدت امت اسلامی را در جبهه مقاومت،مبارزه با داعش و در مبارزه با ملحدان صهیونیستی و آمریکایی مشاهده کرد.
امید آن است که امت اسلامی بدور از دول مستعمره و وابسته به استعمار، جایگاه خود را آنگونه ای که معمار انقلاب، مبتنی بر شریعت نبوی بحکم “واعتصموا بحبل الله ولا تفرقوا”، دائرمدار قبله و کتاب واحد، طراحی کرده اند، بیابند و نزد پیامبر اعظم (ص) سرافراز گردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۲ ب.ظ

دیدگاه