حسن زاده سرپرست اداره کل صمت گلستان خبر داد : صادرات ۵۶.۵ میلیون دلاری استان گلستان طی سه ماهه اول سالجاری 

کد خبر:۶۲۳۹۶

البرز گلستان/سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت و در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد ماه ارزش کل کالاهای صادراتی گلستان ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان درویش علی حسن‌زاده در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت و در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان اظهارداشت : در سه ماهه اول سالجاری وزن کل کالاهای صادراتی استان گلستان ۱۳۵ هزار تُن به ارزش ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته در سه ماهه نخست کل صادرات استان، ۱۳۰ هزار و ۷۱۱ تُن به ارزش ۳۵ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار بوده است ، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : در سه ماهه نخست امسال ۸۳ هزار و ۷۹۲ تُن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار به ۱۵ کشور همجوار صادرات از طریق استان انجام شده و این صادرات به کشورهای چین و هند ۳۰۰ تُن به ارزش ۲۳۹ هزار دلار و سایر کشورها ۱۱ هزار و ۴۹۸ تُن به ارزش ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار بوده است .

وی گفت: آمار مقایسه‌ای صادرات از طریق استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ کشور همجوار به لحاظ ارزشی ۴۷ درصد افزایش، به هند و چین ۲۰۶ درصد افزایش و سایر کشورها نیز ۸۴ درصد رشد داشته است؛

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ

دیدگاه