برگزاری نخستین جشنواره انتخاب زیباترین اسب اصیل و شترترکمن در انبالعلوم

کدخبر؛۵۹۹۷۲

البرزگلستان/

گروه خبرالبرز:
شهردار انبارالوم با بیان اینکه این جشنواره با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر انبارالوم، فرمانداری، میراث فرهنگی و بخشداری برگزار می شود، تصریح کرد: معرفی نژاد اصیل شتر ترکمن، حمایت از شترداران، شنیدن دغدغه ها و مشکلات آنان، آگاهی رساندن از فواید درمانی فرآورده های شتر ( گوشت، روغن کوهان، شیر، دوغ، پشم، کرک و پوست) و جلوگیری از انقراض نژاد اصیل ترکمن از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی، افزود: مالکان شتر نژاد اصیل ترکمن به صورت آزاد می توانند در این جشنواره شرکت کنند در ضمن نمایشگاهی از فرآورده های شتر و صنایع دستی نیز به صورت نمایشی و فروش در داخل غرفه ها در کنار این جشنواره برپا خواهد بود.
به گفته وی؛ با حضور داورانی مجرب که در پرورش، نگهداری و انتخاب شتر آگاهی کامل دارند جوایز نفیس ۷۵۰ کیلوگرم جو برای شتر اول، ۵۰۰ کیلوگرم جو برای شتر دوم و ۳۰۰ کیلوگرم برای شتر سوم در نظر گرفته شده است.
فرزانه از برگزاری نخستین جشنواره انتخاب زیباترین اسب اصیل ترکمن هم در این روز خبر داد و گفت: بعد از برگزاری جشنواره شتر در ادامه آن انتخاب نخستین جشنواره زیباترین اسب نژاد اصیل ترکمن هم برگزار می شود.
وی، ادامه داد: با توجه به اینکه از قدیم الایام دوستداران اسب نژاد ترکمن در منطقه به ویژه شهر انبارالوم بوده و در سال های گذشته به دلایلی کم رنگ شده این جشنواره با هدف جلوگیری از انقراض اسب اصیل ترکمن، حمایت از مالکان اسب و کسانی که این شغل اجدادشان را ادامه داده و همچنین معرفی نژاد اسب اصیل ترکمن برگزار شود.
گفتنی است؛ شهر انبارالوم جمعیتی حدود ۸ هزار نفر با قومیت ترکمن و سیستانی دارد که شغل اکثر آنان کشاورزی و دامپروری (پرورش شتر، گاو، گوسفند و بز) است.

شهردار انبارالوم:
🔰 زیباترین اسب و شتر ترکمن انتخاب می شود
شهردار شهر انبارالوم در استان گلستان، گفت: نخستین جشنواره انتخاب برترین شتر و اسب نژاد اصیل ترکمن در شهر «انبارالوم» برگزار می شود.
«کاظم فرزانه» در گفت و گو با خبرنگار هفته نامه انسجام ملی با تبریک سال نو شمسی بر همه هموطنان عزیز، اظهار کرد: نخستین جشنواره انتخاب برترین شتر نژاد ترکمن (آروانا) با معیار زیبایی، هیکل و اندام روز دوشنبه ۸ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ ظهر برگزار می شود.
به گفته وی؛ تاکنون جشنواره انتخاب شتر برتر نژاد اصیل ترکمن به طور رسمی در کشور ایران برگزار نشده و یا اگر هم برگزار شده به صورت غیر رسمی بوده و یا در قالب جشنواره های دیگر بوده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴ ق.ظ

دیدگاه