باحضور ربیعی معاون استاندار گلستان ۱۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان در شهرستان کلاله به بهره بردای یا عملیات اجرایی آن آغاز شد

البرز گلستان/با حضور محمود ربیعی معاون استاندار گلستان ۱۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان در شهرستان کلاله به بهره بردای یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ربیعی گفت :از این بین ۷۳ طرح، طرح عمرانی با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که مهمترین آن گاز رسانی به ۱۱ روستای بخش مرکزی و بخش پیشکمر شهرستان می باشد که طی آن ۲۴۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و در مجموع ۹۳ درصد جمعیت ساکن در این شهرستان گازدار می شوند.

وی افزود:تجهیز، تکمیل و بهره بردارری کلینیک تخصصی بیمارستان کلاله، اتاق عمل، اتاق های ویژه زایمان، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و پایگاه های اورژانس جاده ای نیز از جمله پروژه ها بود که برای تکمیل پروژه های یاد شده ۱۰ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان اعتبار صرف شد که با بهره بردای از این پروژه ها، مردم شهرستان های کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مسافران عبوری از جنگل گلستان می توانند از خدمات بیمارستان و کلنیک تخصصی این شهرستان بهره مند شوند.

معاون استاندار گلستان همچنین در ادامه اظهار کرد:تکمیل و بهره برداری ساختمان دانشگاه پیام نور کلاله هم از جمله پروژه های عمرانی شهرستان است که در این زمینه نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شد که از این پس ۷۰۰ دانشجوی این دانشگاه که تاکنون در مراکز استیجاری تحصیل می کردند، در این مکان ادامه نحصیل می دهند.

ربیعی همچنین در باره طرحهای آبرسانی گفت:از طرح های آب رسانی در این شهرستان نیز می توان به ۹ طرح آبرسانی روستایی و ۲ طرح آب رسانی شهری با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و همچنین یک پروژه توسعه شبکه آب رسانی شهری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اشاره کرد.

وی همچنین از بهره بردای از ۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۵۲۵ میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی و تهیه طرح هادی برای  ۱۱ روستای شهرستان با اعتیار ۶۲۸ میلیون تومان از جمله پروژه های بنیاد مسکن شهرستان بود که در برنامه های دولت در شهرستان کلاله قید شده بود.خبرداد

علاوه بر موارد یاد شده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلاله طرح هادی در ۴ روستای کولی بایندر، دهنه، کسرپیشکمر و مالای شیخ غراوی را با اعتبار ۶۸۶ میلیون تومان اعتبار به اتمام رسانده است که امروز به بهره برداری رسید.

وی همچنین از مهمترین طرح های عمرانی که عملیات اجرایی آن آغاز شد اظهار کرد:مهمترین طرح های عمرانی که عملیات اجرایی آن آغاز شد ایمن سازی جاده کلاله به سه راهی کلاله به طول ۶ کیلومتر با اعتبار برآورد شده اولیه ۳ میلیارد تومان و گاز رسانی به ۶ روستای کوهستانی بخش پیشکمر شهرستان با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

توضییح اینکه در مراسم امروز ۴۱ طرح اقتصادی با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در شهرستان کلاله به بهره برداری رسید که در مجموع برای ۱۲ ۵ نفر اشتغال فراهم شد.

باید یادآور شویم که طرح تولید بتن سیال و طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی امید از جمله پروژه های اقتصادی مورد بهره برداری در شهرستان کلاله بود که از امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

افتتاح پمپ بنزین شهر فراغی با اعتبار ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در دستور کار دولتی ها در شهرستان کلاله بود که امروز به بهره برداری رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

دیدگاه