حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد:تکمیل۸۰درصد اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان استان تا اول تیرماه ۱۴۰۱/ ۱۵ تیرماه اخرین مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی ۱۴۰۰ توسط مودیان گلستانی

کدخبر:۶۲۳۲۹

البرزگلستان/کل امور مالیاتی گلستان سهمیه سه ماهه نخست امسال استان در بحث مالیات مستقیم را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون وصول ۱۰۲ درصد از این مالیات محقق شده است.

قربان حاجی مشهدی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران مجموعه در سطح استان در بحث مبارزه با فرار مالیاتی بتوانیم درآمد را در این بخش افزایش داده و از صاحبان مشاغل، تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان بهتر حمایت کنیم.

وی همچنین سهمیه سال گذشته استان گلستان در بحث مالیات مستقیم را ۱۳ هزار میلیارد ریال برشمرد و بیان کرد: با تلاش همکاران و همیاری مودیان ۱۴ هزار میلیارد ریال مالیات در این مدت وصول شد که رشد ۱۰۸ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: علاوه بر مبلغ فوق، سال گذشته هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده وصول و به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و نقاط کم برخوردار واریز شد که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال آن واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های گرگان و حدود ۲۶۰ میلیارد ریال آن به حساب شهرداری گنبدکاووس و دهیاری‌های تابعه بوده است.

حاجی مشهدی درباره وصول عوارض ارزش افزوده در سه ماهه اول ۱۴۰۱، گفت: در این مدت ۳۳۵ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و نقاط کم‌برخوردار استان براساس ضریب جمعیتی واریز شد.

وی از مجموع ۱۰۰ درصد مالیات وصولی گلستان ۳۰ درصد را مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و ۷۰ درصد را مالیات مستقیم اعلام کرد و افزود: در بحث مالیات مستقیم به طور شاخص ۲۰ درصد مربوط به اشخاص حقوقی، ۳۵ درصد مربوط به حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی و ۱۰ درصد مربوط به بازاریان و اصناف می‌شود که جای امتنان دارد.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان از تکمیل اظهارنامه مالیاتی ۸۰ درصد از مودیان استان تا اول تیرماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بقیه مودیان تا ۱۵ تیر فرصت دارد تا با تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ از امتیازات پیش بینی شده از جمله معافیت پایه به میزان ۳۶۰میلیون ریال بهره‌مند شوند.

احمد نعیمی مدیر سابق اداره امور مالیاتی گنبدکاووس هم در این مراسم بیان کرد: مردم این شهرستان در سه ماه نخست امسال ۳۷۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردند.

در این مراسم از زحمات احمد نعیمی که به افتخار بازنشستگی نائل شده قدردانی و مهدی کاغذلو به عنوان سرپرست اداره امور مالیاتی گنبدکاووس معرفی شد.

گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۱۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.  /ایرنا

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۴۱ ب.ظ

دیدگاه