دکترمازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع موانع تولید و تسهیل با تعهدایجاد ۴ هزار شغل در استان

البرز گلستان/ دکتر سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس اظهار داشت: بیش از ۲ هزار تعاونی در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که بهترین ظرفیت و پتانسیل از لحاظ منابع انسانی و ایجاد اشتغال است.

وی افزود: تعاونی‌ها می‎توانند نقش برجسته در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشند و در عدالت بنیادی و اقتصادی مردمی تعاونی‌ها نقش عمده‌ای دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: انتظار داریم مدیریت جدید اداره تعاون و کار گنبدکاووس با دید ویژه همراه با حساسیت به این بخش توجه کنند.

مازندرانی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تعاونی‌ها از حوزه و وظایف اصلی خود خارج شدند و برای ایجاد اشتغال و ثروت باید حمایت شوند تا شاهد توسعه و رشد بخش تعاونی‌ها باشیم.

وی با اشاره به مشکل اشتغال اظهار داشت: یکی از معضلات جامعه ما اشتغال است و برای توسعه و اشتغال پایدار باید در روستاها برنامه‌های خوبی طراحی کرد و طرح‌های اشتغالزا در بخش روستایی را توسعه داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: برای رفع موانع تولید و تسهیل آن، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان به بنگاه‌های اقتصادی دچار مشکل پرداخته شده و تعهد شده در قبال این میزان ۴ هزار شغل انجام شود و اگر ۲۵ درصد این مبلغ به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان گنبدکاووس پرداخت شده باشد باید شاهد یک هزار شغل در این شهرستان باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: تیم بازرسی برای بازرسی و نظارت بر بنگاه‌ها و نحوه استفاده تسهیلات برای تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان تشکیل شد.

وی درباره امور فرهنگی و اجتماعی افزود: باید برای ایجاد انگیزه و دلگرمی تسهیلات رفاهی برای تعاونگران و کارگران، مانند زائرسرا، اماکن ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شود.

مازندرانی گفت: ایجاد فضای والیبال ساحلی و تشکیل تیم والیبال ساحلی به عنوان یکی از تیم‌های قوی کشوری از برنامه‌های امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان باشد.

وی درباره روابط کاری هم اظهار کرد: حمایت و صیانت از نیروی کار یکی از وظایف مهم اداره تعون, کار و رفاه اجتماعی است و در اصل باید مشاغل موجود و بنگاه‌های اقتصادی که فعالیت دارند و تولیدات خود را حفظ می‌کنند را حمایت کنیم و حمایت از تشکل‌ها و کارفرمایان و کارگران باید در دستور کار قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ

دیدگاه