حیدریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:۹۴ درصد از نیاز آب آشامیدنی جمعیت ۲ میلیون نفری استان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود

کدخبر:

البرز گلستان/

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب گنبد کاووس اظهار داشت: در زمان حاضر ۹۴ درصد از نیاز آب آشامیدنی جمعیت ۲ میلیون نفری این استان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود که باید به فکر منابع دیگر از آب‌های سطحی، تصفیه فاضلاب شهری و تکمیل سدها بود.
ایرج حیدریان افزود: هم اکنون برخی شهرستان‌ها و مناطق روستایی گلستان با کمبود منابع آب آشامیدنی مواجه‌اند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین آب پایدار درحال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون درصد برخورداری گلستان از طرح‌های فاضلاب تنها ۱۸ درصد است که از میانگین کشوری که ۵۱ درصد می‌باشد، بسیار اندک است.

حیدریان ادامه داد: با مساعدت وزیر نیرو و تخصیص اعتبارات مورد نیاز فاز نخست طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس و تکمیل
تصفیه خانه آن با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای شروع تکمیل تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که پیمانکار آن انتخاب و بزودی عملیات اجرایی این طرح شروع خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های وزارت نیرو برای تامین آب روستاهای مرزی این شهرستان و تکمیل طرح فاضلاب این شهر گفت: این اقدامات بارقه امید را در مردمان این دیار ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: به سبب برخی کم توجهی‌ها در سال‌های قبل به گنبدکاووس هم اکنون این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها بهداشتی، آب ، فضاهای آموزشی و مسکن از میانگین استانی بسیار پایین تر است و این مشکلات شایسته مردمان خونگرم و ولایتمدار اعم از شیعه و اهل سنت گنبد نیست.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی گفت: درجریان سفر رییس جمهور به گلستان مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق مرزی این شهرستان مصوب شد که بارقه امید در مردمان این برای رهایی از معضل کم آبی مناطق ایجاد کرد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۵:۱۴ ب.ظ

دیدگاه