به بهانه‌ی سالگشت شهادت صیاد دلها، علی صیادشیرازی

کدخبر:۶۰۴۴۷

البرزگلستان/

به بهانه‌ی سالگشت شهادت صیاد دلها، علی صیادشیرازی..
👇🏿
شاهکار نفوذ عملیاتی

در سال ۱۳۴۳ دختری در تهران متولد شد که سال‌ها بعد پس از آشنایی با یکی از موثرترین مجاهدین خلق جذب این سازمان مخوف میشود. سازمان با شناسایی استعداد وی برای عملیات‌های سیاسی شبکه سازی میکند، سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق، در عملیاتی دستگیر و به مدت ۵سال در زندان قزل‌حصار دوران محکومیت را می‌گذراند!

با خروج از زندان بار دیگر برای پیوستن به سازمان به تکاپو میفتد. در تماسی تلفنی با سفارت شوروی و انگلیس کد رادیویی دریافت و از طریق مرزهای غربی روانه عراق می‌شود.

پس از چندماه به‌عنوان قهرمان‌زندان‌رفته به اتاق فکر و عملیات سازمان راه می یابد.

کارهای اطلاعاتی و عملیاتی و ترغیب سازمان به جنگ‌مسلحانه‌کلاسیک در عملیات‌های آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان بزرگترین مغز متفکر این گروه را در سرویس‌های جاسوسی و تروریستی به کار می‌گیرند‌.

پس از دیدار در پاریس با دیدن آموزش‌های‌تروریستی پیچیده به عنوان مسئول عملیات و ترور سازمان مخوف مجاهدین خلق پس از مریم رجوی قرار می‌گیرد.

نفر دوم سازمان پس از مریم و مسعود، دست به تسویه درون سازمانی نیز می‌زند و بسیاری از افراد سازمان به دستور زهره قائمی با سم سیانور کشته می‌شوند.

پس از عملیات مرصاد و شکست فروغ جاویدان بیش از ۴۸۰۰ نفر از نیروهای سازمان کشته و زخمی می‌شوند.

سپهبد علی صیاد شیرازی در بخش هوانیروز و یگانهای توپخانه ….سپاه با ۲۰۰۰۰ نیروی عملیاتی با احداث خاکریز در تنگه چار زبر به انتظار خفاش‌ها می‌نشیند.

ورود هوانیروز با انهدام ستون زرهی و ادوات سازمان منافقین و هلی برن نیرو‌های‌ویژه و کماندوهای نیروی زمینی سپاه در قالب ده لشگر پشت منافقین در کرند غرب انهدام آن‌ها آغاز شد‌. شهید صیاد شیرازی به‌عنوان یکی از قهرمان مرصاد و نابود کننده ارتش منافقین داغی بزرگ بر پیشانی منافقین میزند.

سال ۷۷ در درگیری بین نیروهای منافقین زهره قائمی زخمی و با هلی‌کوپتر به بیمارستان آمریکایی ها در دیاله منتقل و درمان می‌شود. نقشه ترور شهید صیاد توسط سرویس‌های جاسوسی غرب با هماهنگی منافقین طراحی می‌شود.

زهره قائمی، مسئول فرماندهی و طراحی عملیات ترور شهید صیاد شیرازی را برعهده می‌گیرد. در ۲۱ فروردین سال۱۳۷۸ ضارب با پوشش یک رفتگر شهرداری نامه درخواست کمک به شهید صیاد داده و با شلیک ۶گلوله ترور را رقم می‌زنند.

شهید صیاد شیرازی بعنوان یک نیروی انقلابی و بازوی رهبری در ارتش و نیروهای مسلح جلوی نفوذ در نیروهای مسلح را گرفته‌بود.

صیاد این نظامی و عارف‌باللٌه شهید شد و قلب ایران و تنگه چار زبر ، ناله های ابدی سرداد.

تیم اطلاعات‌سپاه و وزارت‌اطلاعات همراهی گروهی از مجاهدین عراقی در جنگ تمام عیار خود با سازمان‌های بیگانه شکار خفاش‌ها را در دستور کار قرار دادند.

ابتدا نفوذ به داخل بسته‌ترین پادگان امنیتی دنیا در دستور کارشان قرار گرفت، سازماندهی نیروهای مردمی و درخواست خانواده منافقین برای بازگشت فرزندان‌شان جلوی پادگان اشرف شروع شد‌.

پیروزی یک دولت نزدیک به ایران در عراق و محدودیت تردد برای منافقین سبب شد با شدید‌‌ترین تدابیر امنیتی ۴۰۰ نفر از نیروهای منافقین به کمپ لیبرتی منتقل شوند. بیش از ۴۰۰۰ نیروی آمریکا برای محافظت از این جماعت در اطراف فرودگاه بغداد مسقر شدند. اطلاعات سپاه و تیم واجا برای نفوذ به داخل کمپ لیبرتی عملیات را آغاز می‌کنند.

تعداد ۱۲۰ نیروی ویژه برون مرزی در قالب گارد محافظ پلیس فرودگاه از درب شماره یک عبور و در مسیر ، لباس نیروها تعویض و به عنوان نیروهای واکنش سریع آمریکا برای دیدار با فرماندهان سازمان به درب شماره دو می‌رسند.

پس از ۱۵ دقیقه هماهنگی لازم دستور ورود صادر می‌شود، نیروها هم مستقیم‏ به سالن کنفرانس فرماندهی می‌روند. بیش از ۲۳۰ نیروی مسلح از ۴۰۰ نفر در داخل کمپ از افراد محافظت می‌کنند، جمعا ۶۳۰ نیرو حضور دارند.

افراد اتاق کنفرانس بدون درگیری خلع سلاح می‌شوند، اما دوربین مدار بسته به اتاق عملیات هشدار صادر و از طرف آمریکایی‌ها ورود نیروهای ائتلاف تکذیب میشود‏.

اولین گلوله از اتاق شماره ۷ شلیک می‌شود، جایی که زهره قائمی حضور دارد. مبارزه وحشتناکی در لیبرتی شکل می‌گیرد. شلیک اولین گلوله تک تیراندازها مسئول عملیات ترور و شهادت صیاد شیرازی را روانه جهنم می‌کند.

بیش از ۳ ساعت درگیری همراه آتش شدید موشکی مجاهدین عراقی ادامه دارد که ۱۵۰۰نیروی ارتش عراق وارد می شوند و تجمع ۲هزار نفری برای نجات منافقین و نیروهای برون مرزی مسئله را پیچیده می‌کند.

بیش از ۷۳ کشته و ۱۱۰ زخمی حاصل انهدام هسته لیبرتی می‌شود. ۱۲۰ نیروی برون مرزی از کمپ خارج می‌شوند و با هدایت تیم سپاه بدر و قدس به ایران برمی‌گردند.

شکار خفاش از اشرف تا لیبرتی بزرگترین شاهکار نفوذ عملیاتی سربازان گمنام امام زمان بوده‌ است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه