رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه : گلستان ظرفیت های خوبی در صنعت طیور و فراوردهای دامی ولبنی و صنایع تبدیلی دارد

به گزارش گروه اقتصاد و بین الملل پایگاه خبری البرز گلستان با توجه به نتیجه توافق نهائی  هسته ای و در آستانه رفع تحریم های جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا امروز اولین گروه اقتصادی از کشور روسیه ( آسترا خان) به سرپرستی ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه وارد استان گلستان شده و در جمع بازرگانان و تولید کنندگان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گرگان دیدار کردند.در این نشست قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت و محمد زاده مدیر عامل شهرکهای صنعتی و بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان حضور داشتند.

قوانلو رئیس سازمان صنعت ومعدن و تجارت گلستان ابتدا ضمن خیر مقدم به هئیت روسی از آنا ن خواست از فرصت ها و ظرفیتهای استان بازدید کنند

وی سپس افزود: استان گلستان ظرفیت های خوبی در صنعت طیور و فراوردهای دامی و صنایع تبدیلی دارد در سال ۹۳ ۲۵میلیون دلار صادرات مرغ  به سایر کشور ها داشتیم و بیشتر این صادرات به کشورهای عراق و افغانستان بوده است .

مهندس قوانلو افزود: بدلیل شرایط تحریم اروپا ظرفیتهای در استان است و این ظرفیتها را می توانیم برای روسیه استفاده کنیم .

وی تصریح کرد: حدو ۱۰۰هزار تن ظرفیت خالی کشتار گاه داریم و اگر بازار ما در آستراخان فعال شود این ظرفیت را ایجاد می کنیم .

قوانلو رئیس سازمان صنعت ومعدن و تجارت گلستاندر باره برندهای خوب کشورمان گفت : در صنایع غذایی برندهای خوبی داریم و در پنیر ۵۰میلیون دلار صادرات داشتیم  و ما دوست داریم از این ظرفیت ایجاد شده پس از تحریم کمک کنیم به روسیه تا این تحریم ها را پشت سر بگذارد.

وی ضمن معرفی منطقه آزاد اینچه برون گفت : تا ۶ماه اینده این ظرفیت فعال می شود و الان دولت تصویب کرده و این طرح در مجلس منتظر تصویب می باشد.و این ظرفیت بالای منطقه آزاد و هدف منطقه ای cisمنجمله آستراخان روسیه است.

 

وی ادامه داد: فعلا ارتباط دریایی ما توسط بندر امیر اباد می باشد و انشاالله بندر خواجه نفس بعنوان بندر اختصاصی استان گلستان در منطقه آزاد تعریف شده .

وی همچنین از مدیران اتاق بازگانی آسترا خان خواست بدلیل طرفیت منطقه اینچه برون خودشان می توانند بیایند و در آنجا سرمایه گذاری کنند

وی در خاتمه تصریح کرد: استان گلستان و دولت جمهوری اسلامی ایران کمک های دولت روسیه در دوران تحریم را که برای ما انجام داده را فراموش نمی کند

IMG_8754IMG_8778

IMG_8773IMG_8782

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۱ ق.ظ

دیدگاه